به گزارش خیمه مگ،حجتالاسلام سید رضا حیدر زیدی، مدیر حوزه علمیه حضرت غفرانمآب، در سخنرانی خود در مسجد آصفی شهر لکهنو، با اشاره به پیوند عمیق میان کربلا، غیبت و ظهور، این سه مرحله را بخشهایی از یک مسیر الهی دانست که هدف نهایی آن، برقراری عدالت و رفع هرگونه ظلم در سراسر جهان است. نهضت عاشورا صرفاً یک رویداد تاریخی نیست، بلکه آغازی است برای تحقق وعدههای بزرگ الهی که در عصر ظهور به اوج خواهد رسید.
وی افزود: این نقشه الهی، یک روند پیوسته و هدفمند است که با نهضت امام حسین (ع) در کربلا آغاز شد، در دوران غیبت ادامه یافت و با ظهور حضرت ولیعصر (عج) به کمال خواهد رسید. در این حکومت وعدهدادهشده، حتی به اندازه ذرهای ظلم وجود نخواهد داشت و عدالت بهطور کامل در سراسر جهان برقرار خواهد شد. از آنجا که این وعده بزرگ الهی هنوز محقق نشده، قیامت نیز تحقق نیافته است، چرا که تحقق عدالت کامل، پیششرط فرارسیدن قیامت است.
این عالم هندی در ادامه با تأکید بر جایگاه محوری واقعه عاشورا در این مسیر الهی، تصریح کرد: کربلا، معیار همیشگی و جاودانهای برای تمییز حق از باطل است. این واقعه تاریخی، صرفاً نبرد دو خاندان یا نزاع شخصی نبود، بلکه تقابل تاریخی و سرنوشتساز میان جبهه حق و جبهه باطل به شمار میرود. کربلا ندای همیشگی آزادیخواهان در برابر ظلم است. این حادثه به ما میآموزد که حتی اگر در زندگی با سختیها و مصائب مواجه شدیم، باید با صبر و استقامت آن را پشت سر بگذاریم، اما در برابر ظلم و ستم، هرگز نباید تسلیم شویم یا سر فرود آوریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ابعاد مفهومی غیبت و ظهور پرداخت و اظهار داشت: دوران غیبت، دوره آزمون، خودسازی و آمادگی است؛ دورانی که در آن مؤمنان باید خود را برای تحقق وعدههای الهی مهیا سازند. در مقابل، ظهور روزی است که وعدههای الهی جامه عمل میپوشند و روزی است که حقیقت نهضت عاشورا بهطور کامل به ثمر مینشیند. آن روز، روز پیروزی امام حسین (ع) و تمامی شهیدان راه حق خواهد بود.
در پایان، حجتالاسلام سید رضا حیدر زیدی خاطرنشان کرد: کربلا، غیبت و ظهور، سه مرحله از یک مسیر واحد و متصل هستند؛ مسیری که با فریاد مظلومیت و قیام امام حسین (ع) آغاز شد، با دوران صبر و انتظار در غیبت ادامه یافت و نهایتاً با ظهور حضرت ولیعصر (عج) و برقراری حکومت عدل الهی در سراسر زمین، به سرانجام خواهد رسید. تحقق اهداف والای عاشورا، در گرو آمادگی ما برای استقبال از آن روز موعود است.