۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

نشاط از آثار روحی اُنس با کتاب است

نشاط از آثار روحی اُنس با کتاب است
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی اُنس با کتاب را باعث سرزندگی و نشاط دانست و گفت: انسان‌هایی که با کتاب اُنس گرفته‌اند انسان‌های سرزنده و با نشاطی هستند.
کد خبر: ۱۴۲۵

به گزارش خیمه مگ ، نشست علمی «آثار روحی انس با کتاب» صبح امروز در حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران استان بوشهر و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ضمن بیان اهمیت قلم و کتاب، اظهار داشت: کتاب محصول فکر و اندیشه بشر است که از ذهن سرشار یک عالم سرچشمه می‌گیرد و بر قلم او جاری و بر صفحه کتاب نگارش می‌شود که بسیار دارای اهمیت و ذی قیمت است.

وی افزود: خداوند حکیم قسم می‌خورد «ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ»، کتاب عصاره و آفریننده یک تمدن است و اگر تمدنی شکل گرفت بر صفحات کتاب نگارش می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر یادآور شد: قلم واسط بین ذهن سرشار و صفحات کتاب است که آنقدر عزیز است که خداوند در قرآن حکیم، ابتدا کار و در اولین سوره اسم قلم را ذکر می‌کند و این نشان دهنده استواری دین و نگاه ویژه دین اسلام به رشد تمدن بشری است و تاریخ تمدن اسلام محصول قلم‌ها و کتاب‌هاست.

وی با اشاره به اینکه کتاب و قلم، تمدن با عظمت و با شکوه اسلام را به وجود آورده، عنوان کرد: قلمِ نویسندگان و علما، راه را برای تعالی انسان باز می‌کند و در قرآن به بزرگی از آن یاد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی در ادامه با اشاره به آثار روحی انس با کتاب، اظهار کرد: انس انسان با کتاب باعث پختگی ذهن، استواری و رشد یافتگی انسان می‌شود و مسائل را می‌شکافد و ذهنی که با کتاب مأنوس شود و با شکافتن حقیقت از روی عقل و منطق باشد، شبهات را تحلیل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه با مطالعه کتاب، ذهن انسان از پراکنده فکر کردن رها می‌شود، اذعان کرد: ذهن انسان با مطالعه، یک کتابخانه قفسه بندی شده منظم است که از آثار روحی دیگر انس با کتاب، سرزندگی و نشاط را می‌توان نام برد که انسان‌هایی که با کتاب انس گرفته‌اند انسان‌های سرزنده و با نشاطی هستند و همچنین کتاب خوب عامل تغذیه روحی و معنوی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تصریح کرد: تلاش نماییم در سنین نوجوانی و جوانی به یادگیری و مطالعه عنایت داشته باشیم، زیرا مطالعات در این دوران در ذهن می‌ماند و سعی کنیم مطالعات هدفمند و با نظم باشد و از عادت به ساده خوانی بپرهیزیم و به مطالعه کتاب‌های عمیق همت بگماریم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم