۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

کتاب، میراث فرهنگی برای تمام نسل‌ها می باشد

کتاب، میراث فرهنگی برای تمام نسل‌ها می باشد
مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که یکی از توصیه‌های مهم اولیای دین، مکتوب کردن علوم به منظور گسترش و تعمیق دانش است، گفت: کتاب به عنوان میراث فرهنگی برای تمام نسل‌ها ماندگار است و در بسیاری از موارد سهم کتاب در انتقال دانش، به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.
کد خبر: ۱۴۲۸

به گزارش خیمه مگ، زهره تمیزکار، مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی به بانوان طلبه اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان، صاحبان دانش و خرد، نشردهندگان اندیشه‌های والا و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب، عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر اندیشمند و فرهیخته انقلاب فرمودند؛ «امروز کتابخوانی وعلم آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است».

وی ادامه داد: در زمانه‌ای هستیم که تابش خورشید انقلاب اسلامی ایران، نهضت‌های سراسر سرزمین های اسلامی را فرا گرفته و بیداری جهانی آفریده است؛ در این عرصه، کتاب نقش بسزایی در هدایت و روشنگری جوامع بشری دارد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ والای کتابخوانی با شعار محوری «کتاب؛ تبلور فرزانگی، اعتلای اقتدار و مقاومت»، هفته کتاب سال ۱۴۰۲ را آغاز کرده است.

تمیزکار با بیان اینکه امسال معاونت پژوهش با همکاری مرکز نشر هاجر، برنامه های متنوعی از جمله نشست های تخصصی نقد، تحلیل و معرفی کتاب، وبینارهای علمی وکارگاه‌های مهارتی تدارک دیده است، اضافه کرد: به همین مناسبت در آغازین روز هفته کتاب مدیر مرکز حجت الاسلام والمسلمین فاضل، در نشست برخطی با طلاب و اساتید سراسر کشور گفت‌وگو می‌کنند.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین افتتاح نهمین دوره نمایشگاه های کتاب حوزه های علمیه خواهران و رونمایی از تازه های نشر طلاب و اساتید از دیگر برنامه‌های اولین روز هفته کتاب است.

تمیزکار گفت: از برنامه های دیگر روزهای هفته کتاب می‌توان به نشست معرفی کتاب طریق طلبگی، معرفی کتاب درسنامه مهارت های پژوهشی، نشست کاربرد هوش مصنوعی در تدوین کتب و مقالات، نشست جایگاه کتاب در نظام تعلیم و تربیت و چندین کارگاه با هدف تقویت مهارت نویسندگی و تندخوانی و... اشاره کرد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که یکی از توصیه‌های مهم اولیای دین، مکتوب کردن علوم به منظور گسترش و تعمیق دانش است، بیان کرد: کتاب به عنوان میراث فرهنگی برای تمام نسل ها ماندگار و در بسیاری از موارد سهم کتاب در انتقال دانش، به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

تمیزکار یادآور شد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکار ناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که بر همه صاحبان اندیشه و خرد روشن است که هر چه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، فرهنگ عمومی افراد آن جامعه نیز تعالی می‌یابد، افزود: قطعا نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

وی بیان کرد: امیدوارم با همت، تلاش، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری همه مسئولان، علاقه‌مندان، نخبگان و اندیشه‌ورزان، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در حوزه های علمیه خواهران باشیم و هم‌نشینی و قرابت با کتاب، روشنی‌بخش ضمیر و طراوت‌بخش همیشگی زندگی همگان باشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم