۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

شبکه های ماهواره ای نهج البلاغه راه اندازی شود

شبکه های ماهواره ای نهج البلاغه راه اندازی شود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار تلاش بنیاد بین المللی نهج البلاغه در راستای راه اندازی شبکه ماهواره ای نهج البلاغه شدند.
کد خبر: ۱۵۶۴

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار رییس و کارکنان بنیاد بین المللی نهج البلاغه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند:با توجه به این که دایره تاثیر گذاری و اطلاع رسانی شبکه ماهواره ای به مراتب از نگارش کتب و مقالات وسیع تر است، لذا خوب است این بنیاد در آینده بتواند شبکه ماهواره ای نهج البلاغه را راه اندازی کند.

*نهج البلاغه را از مهجوریت درآوریم

ایشان ضمن تقدیر از فعالیت‌های این بنیاد و به ویژه آیت الله دین پرور در مدیریت این مجموعه، گفتند: نهج البلاغه کتابی است که مانند خود امیر مومنان علی (ع) مظلوم واقع شده است و لذا یکی از وظایف ما در شرایط کنونی این است که این کتاب شریف را از مهجوریت درآوریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: ما باید بتوانیم از طریق کارهای آموزشی و پژوهشی ، همچنین چاپ کتب به زبان‌های مختلف دنیا، در این راستا گام برداریم.

ایشان با تاکید بر این که نهج البلاغه منبع غنی علمی در موضوعات مختلف به شمار می رود، ابراز داشتند: در شرایطی که عده زیادی از برادران اهل سنت اصلا از وجود کتابی به عنوان نهج البلاغه مطلع نیستند و وهابیون هم نمی خواهند این کتاب در دنیا مطرح شود، وظیفه ما در ترویج نهج البلاغه به ویژه کشورهای سنی نشین بسیار سنگین است.

*لزوم ترویج نهج البلاغه در سرتاسر دنیا

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که نهج البلاغه یک دلیل قوی بر ولایت امیر مومنان (ع) است، گفتند: خیلی خوب است که حتی شرح‌هایی که علمای اهل تسنن بر نهج البلاغه نوشته اند را در بین برادران اهل سنت معرفی و تبلیغ کنیم .

ایشان اظهار داشتند:  حتی می‌توانیم در کشورهای غربی و واتیکان هم با برگزاری سمینار و نیز ایجاد کرسی تدریس ، نهج البلاغه را به مردم این کشورهای مسیحی معرفی کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با تاکید بر اهمیت معرفی هرچه بیشتر نهج البلاغه به نسل جوان، یادآور شدند: باید بخش‌های مناسبی از نهج البلاغه برای دانشگاهیان و دانش آموزان در قالب دروسی همچون تاریخ ، عقائد و متون عرب تدریس شود .

ایشان اضافه کردند: اگر بتوانیم در بین نوجوانان و جوانان نهج البلاغه را ترویج کنیم، به یقین کار بزرگی کرده ایم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم