۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

امر به معروف و نهی از منکر باید از سر دلسوزی باشد

امر به معروف و نهی از منکر باید از سر دلسوزی باشد
اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید از سر دلسوزی باشد و اگر هم رفتاری جدی در این راستا صورت می‌گیرد، کنترل شده و برای نجات شخص از فساد باشد.
کد خبر: ۱۵۶۷

به گزارش خیمه مگ، آیت‌الله مصباح یزدی، امروز در دیدار فرماندهان نیروی انتظامی، با اشاره به این که ما باید خود را در برابر دیگران مسئول بدانیم، اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از  منکر به این دلیل است که نگذاریم کسی با ارتکاب معاصی، به بیراهه برود و گرفتار عذاب الهی ‌شود.

ایشان خاطرنشان کردند:‌ همان گونه که پدری دلسوز، دست کودک خود را می‌گیرد که به زمین نخورد و آسیبی به او وارد نشود، نیروی  انتظامی نیز باید خود را در برابر مردم مسئول  بداند و دلسوز آنها باشد.

* دستاورد همکاری روحانیت و نیروی انتظامی

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر نقش آثار علمی و تبلیغی روحانیت در اجرای  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: علم روحانیت در کنار کار عملی قوای مسلح،  به ویژه نیروی انتظامی می‌تواند این دستور دینی را در جامعه اجرا نماید.

ایشان با اشاره به آیه قرآن کریم که در آن یاری خدا را برای کسانی که اهل نماز، زکات و اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند، می‌باشد، بیان داشتند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و قرار گرفتن نائب امام  زمان‌(عج) در رأس آن کارهای ارزشمندی در عرصه نماز و زکات صورت گرفته است،‌ ولی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، جا برای فعالیت‌های بیشتر وجود دارد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که یاری خداوند برای کسانی است که دین خدا را یاری رسانند، افزودند: اگر جامعه  آگاه شود و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نماید، مسلماً خدا آنان را در برابر دسیسه‌های دشمنان اسلام یاری و حفظ می‌کند.

* به خود افتخار کنید

ایشان در پایان با اشاره به این که انسان باید از فرصت‌هایی که در زندگی  خود به دست می‌آورد، بهره کامل را ببرد، خاطرنشان کرد: امروز، فرصت اجرای امر به معروف و نهی از منکر که از دستورات خداوند است،‌ بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شده است؛ از این رو باید قدر این فرصت را بدانید و به خود افتخار کنید که خداوند شما را برای اجرای این مهم انتخاب کرده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم