۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

طلاب جوان، راه علمای بزرگ را ادامه دهند

طلاب جوان، راه علمای بزرگ را ادامه دهند
طلاب جوان باید با نگاه به علمای بزرگ تاریخ تشیع، راه آن ها را ادامه داده و بدانند که اگر جدیت در تحصیل داشته باشند حتما موفق خواهند شد.
کد خبر: ۱۵۶۸

به گزارش خیمه مگ، معظم له، صبح امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه تازه تأسیس فیروزکوه، اظهار داشتند: حوزه های علمیه و طلابی که در آن تربیت شدند، از آغاز عصر غیبت کبری تا به امروز، نگهدارنده احکام و برنامه های دینی بوده و هستند.

* روایات اهل بیت‌(ع)، ذخایر علمی تشیع

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: در روایاتی که از اهل بیت(ع) وجود دارد، و در حال حاضر در اختیار ماست، مطلبی را نمی توانیم بیابیم که قابل استفاده نباشد و همین ها به عنوان ذخایر علمی ما شیعیان محسوب می‌شود.

ایشان، ادامه دادند: روایات اهل بیت(ع) که ما آن ها را به عنوان ذخایر ارزشمند تشیع می شناسیم، به وسیله همین حوزه های علمیه و علمای بزرگی که در آن ها پرورش یافته اند و عمر خود را در راه معارف اسلامی صرف کرده اند، باقی مانده است و امروز به سهولت در اختیار ماست.

این مرجع تقلید، اضافه کردند: لازم است که قدردان این روایات و احادیثی که واقعا گنجنینه های ارزشمندی هستند، باشیم و تا می توانیم آن‌ها را به درستی فرا بگیریم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کردند: قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، روایات و احادیث و ... سرمایه های علمی شیعیان هستند که باید حفظ شوند.

* مجاهدت علمای بزرگ

معظم‌له با بیان قسمتی از مجاهدت های علمای بزرگی چون شیخ صدوق که برای فراگیری برخی احادیث سفرهای طاقت فرسایی را به جان می خریدند، گفتند: امروزه کار حفظ و حراست و ترویج روایات اهل بیت(ع)، به عهده ما و حوزه های علمیه است، از این رو بدانیم نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، باید بهترین استفاده را از آن داشته باشیم.

ایشان خطاب به طلاب شهر فیروزکوه، گفتند: نگویید حوزه علمیه فیروزکوه حوزه کوچکی است، چه بسا در آینده همین حوزه افرادی را تحویل مذهب تشیع دهد که به عنوان قله های علمی شناخته شوند.

این مرجع تقلید افزودند: برای مثال آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حایری یزدی، از روستایی دور افتاده‌اي در شهر یزد بود که با جدیت در تحصیل به درجه ای رسید که توانست حوزه علمیه عظیم قم را تأسیس کند.

* موفقیت ربطی به حوزه کوچک و بزرگ ندارد

معظم له تأکید کردند: طلاب جوان باید با نگاه به علمای بزرگ راه آن ها را ادامه داده و بدانند که اگر جدیت در تحصیل داشته باشند، حتما موفق خواهند شد و این امر ربطی به حوزه کوچک و بزرگ ندارد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم