۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

طلبه غير ايراني حافظ كل قرآن كريم می باشد

طلبه غير ايراني حافظ كل قرآن كريم می باشد
رییس جامعة المصطفی گفت: امروز بیش از 700 حافظ قرآن کریم در جامعه المصطفی حضور دارند که بیش از 300 نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم هستند که ظرفیت خوبی است، ولی باید ارتقا یابد .
کد خبر: ۱۶۵۴

به گزارش خیمه مگ، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، امروز در مراسم شانزدهیمن المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: اهتمام به قرآن کریم در لایه ها و سطوح مختلف جامعه و مراکز و موسسات علمی و پژوهشی روزافزون است، ولی هنوز گام های بزرگی باید برداریم تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، انقلاب اسلامی را نقطه عطف گسترش معارف قرآنی و آموزه های دینی در جهان دانست.

وی با اشاره به استقبال طلااب جامعه المصطفی به فعالیت های قرآنی در سطوح مختلف، ادامه داد: امروز شاهد استقبال فراوان طلاب و اساتید و خانواده های طلاب از معارف و برنامه ها و فعالیت های قرآنی هستیم؛ بر این اساس  احیا و تقویت رویکرد قرآنی در دستور کار این مرکز است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به محورهای مهم حرکت و راهبردهای کلان قرآنی جامعه المصطفی، گفت: آشنایی طلاب و فرزندان آنان با قرآن در سطح معارف و اطلاعات عمومی از راهبردهای این مرکز حوزوی بین المللی به شمار می رود.

وی افزود: هرگز قابل قبول نیست که فردی در سطح طلاب یا خانواده آنها  با مبانی ابتدایی و بنیادین قرآنی آشنایی نداشته باشد.

رییس جامعه المصطفی عنوان کرد: حفط عمومی و حداقلی قرآن کریم برای همگان است، در این راستا حفظ 3 جز قرآن را برای همه طلاب الزامی کرده و این مسئله را در فعالیت های آموزشی تصویب کرده است.

وی تاکید کرد: حفظ ویژه و تخصصی قرآن کریم از دیگر نکاتی است که باید در نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا افرادی که دارای استعداد هستند، در این رشته ها ترغیب و جذب شوند.

*700 حافظ قرآن در جامعة المصطفی

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: امروز بیش از 700 حافظ قرآن کریم در جامعه المصطفی حضور دارند که بیش از 300 نفر از آنها حافظ کل قرآن کریم هستند که ظرفیت خوبی است، ولی باید ارتقا یابد .

وی بیان داشت: گنجاندن واحد های مختلف قرآنی در سطوح مختلف و رشته های گوناگون علمی و همچنین اهتمام به مواد قرآن و ایجاد رشته های مرتبط با قرآن از دیگر راهبردهای کلان جامعه المصطفی است که در این راستا10 رشته تخصصی قرآنی در سطوح 3 و 4 راه اندازی گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: اهتمام به قرآن به عنوان منبع و حجت اصیل در معارف اسلامی و طراحی واحد های درسی با توجه به معارف قرآنی و اهتمام به گسترش رشته های تخصصی قرآن کریم از دیگر راهبردهای جامعه المصطفی محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اهتمام به مطالعات تطبیقی و پژوهش های قرآنی متناسب با نیاز جامعه و تولید تفاسیر به زبان های مختلف دنیا، همچنین فعال سازی موسسات قرآنی توسط فارغ التحصیلان جامعة المصطفی از دیگر راهبردهای این مرکز می باشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم