۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

تحول به معنای از دست دادن امتیازات نیست

تحول به معنای از دست دادن امتیازات نیست
قائم‌مقام حوزه‌هاي علميه در نشست مدیران منطقه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تحول مورد تأیید رهبر معظم انقلاب به معنای از دست دادن امتیازات نیست.
کد خبر: ۱۶۵۵

به گزارش خیمه مگ، حجت‌الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با جمع زيادي از طلاب و فضلاي حوزه‌، گفت: ايشان در اين ديدار جايگاه ويژه‌اي براي حوزه‌هاي علميه خواهران ترسيم كردند.

قائم‌مقام مركز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران با اشاره به تشكيل مديريت‌هاي استاني اين اقدام را در راستاي تفويض اختيارات ذکركرد و اظهار داشت: البته سازوكار اين مديريت‌ها با مديريت‌هاي استاني حوزه‌هاي علميه برادران متفاوت است؛ به طوری که مديريت‌هاي استاني حوزه‌هاي علميه خواهران به صورت شورايي اداره نمي‌شوند.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر لزوم جلوگيري از گسترش بيش از حد تشكيلات، اين امر را موجب كند شدن انجام امور دانسته و افزود: سياست ما در حوزه‌هاي علميه خواهران اين است كه حتي الامكان از گسترش تشكيلات جلوگيري كنيم.

*کمک بگیرید، اما خود را وابسته نكنید

حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه دولت موظف به كمك به حوزه‌هاي علميه است، اظهار داشت: مديران استاني و منطقه‌اي تلاش كنند از كمك‌هاي استاني استفاده كنند، اما خود را به اين كمك‌ها و اعتبارات وابسته نكنند، تا اگر زماني اين اعتبارات كاهش يافت، در امور آنها مشكلي ايجاد نشود.

وي، خواستار احياي موقوفات و استفاده از توان خيرين در اداره حوزه‌هاي علميه خواهران شد و تصريح كرد: در استان‌هاي مختلف موقوفاتي وجود دارند كه به حوزه‌هاي علميه برادران اختصاص ندارند و مي‌توان از آنها در حوزه‌ خواهران نيز استفاده كرد؛ البته اين كار به رايزني با ادارات اوقاف نياز دارد.

* تحول به معناي به هم‌ريختگي نیست

قائم مقام مركز مديريت حوزه‌‌هاي علميه خواهران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري پيرامون تحول در حوزه، اظهار داشت: تحول به معناي به هم‌ريختگي و از دست دادن امتيازات در حوزه نيست.

حجت‌الاسلام و المسلمين جمشيدي با بيان اين كه ظرفيت عظيمي در حوزه‌هاي علميه خواهران در زمينه تحول وجود دارد، افزود: ما بايد در آينده در اين زمينه پاسخگو باشيم.

*برگزاری روزانه 600  درس در مدرسه آيت‌الله العظمي گلپايگاني

براساس گزارش روابط عمومي حوزه‌ علميه خواهران، وی با اشاره به امتيازات بالاي حوزه‌هاي علميه گفت: يكي از اين امتيازات بهره‌دهي بالا با كمترين امكانات است؛ به عنوان مثال در مدرسه مرحوم آيت‌الله العظمي گلپايگاني روزانه 600  درس برگزار مي‌شود، حال آنكه برگزاري اين ميزان درس در دانشگاه به چند ميليارد تومان پول و دستگاه اداري وسيع نياز دارد، ما نبايد اين مسائل را در حوزه از دست بدهيم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم