۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

افزایش اطلاعات 3 هزار امام جماعت

افزایش اطلاعات 3 هزار امام جماعت
سه هزار نفر از ائمه جماعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در 7 دوره چهار روزه با مسایل مختلف فرهنگی سیاسی و اجتماعی آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۶۳

به گزارش خیمه مگ،معاون آموزش و پژوهش‌ ستاد عالی کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد در گفت و گویی با بیان این مطلب گفت: این ستاد امسال برای اولین بار دوره آموزشی ائمه جماعات را با عنوان «سفیران آسمانی» از 5 آبان تا 11 آذر در مجتمع یاوران حضرت مهدی‌(عج) قم برگزار می‌کند.

محمد رضا جعفری افزود: این دوره ها با هدف ایجاد وفاق و همدلی در مجموعه مدیریت مسجد و توجه به بیانات مقام‌معظم‌رهبری در بین دستگاه‌ها نسبت به احیای مساجد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها ائمه جماعات با مباحثی چون بصیرت دینی، فرهنگی، سیاسی، جنگ نرم، جریان‌شناسی تاریخی، مهدویت، ولایت فقیه، فرقه‌های نوظهور، روش کلاسداری، مدیریت فرهنگی، روش‌های تفسیر، نماز، روانشناسی تبلیغ آشنا می‌شوند.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان این‌که کارگاه‌های آموزشی در سه محور برگزار می‌شود، بیان داشت: 5 کمیسیون، با عنوان راه‌کارهای جذب و تربیت جوانان، پاسخ‌گویی به شبهات جوانان، راه‌کارهای انس جوانان با قرآن و نماز، روش بیان احکام برای جوانان و نقش امام جماعت در مدیریت و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری، برای این دوره‌ها در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در این دوره‌ها همایش‌هایی با موضوعاتی مانند، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، جایگاه مسجد در اجتماع مسلمین، نقش روحانیت در اجتماع، دشمن‌شناسی، نقد تفکر غرب، مسجد و مردم، ضرورت شناخت احکام و روش‌شناسی، امام خمینی‌(ره) و انقلاب اسلامی، آشنایی با صحیفه امام و ولایت فقیه و بررسی نقد فیلم های غربی برگزار می‌شود که از شخصیت‌های کشور، در این همایش برای سخنرانی دعوت می‌شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شده که در حال حاضر 8 هزار و 400 کانون در سطح کشور فعال هستند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم