۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

جایگاه واقعی اهل بیت (ع)

جایگاه واقعی اهل بیت (ع)
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، با تأکید بر الگوگیری از ائمه‌ طاهرین (ع) گفتند: متأسفانه نتوانسته‌ایم جایگاه واقعی اهل بیت (ع) را بشناسیم.
کد خبر: ۱۷۷۷

به گزارش خیمه مگ، آیت‌الله مصباح یزدی، در مراسم عمامه‌گذاری طلاب مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشتند: حافظان قرآن کریم، به برکت انقلاب اسلامی ایران و تأکید مقام معظم رهبری به شکل چشم‌گیری افزایش یافته‌اند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با ابراز این‌که متأسفانه نتوانسته‌ایم جایگاه واقعی اهل‌بیت(ع) را دریابیم، خاطرنشان کردند: اگر این بزرگواران را الگوی زندگی خود سازیم، می‌توانیم از انحراف‌های زندگی به سلامت عبور کنیم و خود را از بیراهه حفظ نماییم.

عضو خبرگان رهبری با توجه به شخصیت والای امیرالمؤمین(ع)، بیان کردند: شخصیت‌ علی(ع) به گونه‌ای برای همگان روشن بود که حتی کفار زمان ن حضرت نیز به ایشان ارادت داشتند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که نماز و دیگر عبادات، حرکات نمادین دینی است، انسان باید پوسته و ارتباط درونی خود را با خدای خود حفظ کند، یادآور شدند: اهتمام به امور شرعی و ظواهر دینی همان اطاعت از خداوند است، فردی که ظاهر را حفظ نمی‌کند، مطیع خداوند شمرده نمی‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بیان کردند: انسان دارای مقام و عظمتی است که فرشتگان الهی به او حسرت می‌ورزند، حال جای دارد که انسان بعد از شناختن جایگاه خود، خود را حفظ کند.

ایشان در پایان تأکید کردند: طلاب، خود را مهذب به اخلاق اسلامی کنند، اگر گاهی فریب شیطان را خوردند، تلاش کنند تا بار دیگر به دام او نیافتند.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم، 50 نفر از طلاب توسط آیت‌الله مصباح یزدی، معمم شدند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم