۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰

هر ارزشی به غیر اسلام انحراف

هر ارزشی به غیر اسلام انحراف
هر ارزش که در کنار اسلام یا به جای اسلام یا به جای آن مطرح شود انحراف است چه با نیت صحیح گفته شود یا با نیت‌های شوم مطرح گردد.
کد خبر: ۱۷۷۹

به گزارش خیمه مگ، آیت‌الله مصباح یزدی امروز در دیدار جمعی از دانشجویان با اشاره به مجاهدت‌هایی که مردم در راه انقلاب و نظام اسلامی انجام داده‌اند گفتند: مردم همه صدمات مالی و جانی را که در راه برپایی نظام اسلامی متحمل شدند به خاطر اجرای احکام اسلامی بود ولی در طول این 33 سال، بعضی از اشخاص اتفاقاتی را رقم زدند که باعث نگرانی مردم شد که مبادا وضع به حالت سابق برگردد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) اظهار داشتند: در نظام هستی هیچ چیزی به صورت خالص و ناب وجود ندارد یا به ندرت است، حق و باطل نیز چنین است و هر حقی مقداری از باطل را با خود به همراه دارد و باطل‌ها هم با شعارهایی سعی می‌کنند خود را حق نشان دهند و این آمیختگی حق و باطل است که موجب ابتلا و امتحان انسان‌ها می‌شود.

ایشان خاطرنشان کردند: باطل‌ مثل حباب روی آب بوده و آنچه باقی می‌ماند، حق است چرا که خدا وعده داده و عاقبت همه امور به دست خداوند متعال است، ولی وظیفه انسان‌هاست که با مجاهده و تلاش حق را از باطل تشخیص دهند.

آیت‌الله مصباح‌یزدی یادآور شدند: قبل از پیروزی انقلاب، احزاب و گروه‌های مارکسیستی متعددی وجود داشت و بعد از انقلاب نیز مارکسیست اسلامی به آنها افزوده شد.

* عده‌ای نماز می‌خواندند ولی مارکسیستی بودند

ایشان افزودند: بعد از انقلاب افرادی بودند که اسلام را به عنوان یک دین قبول داشتند و به احکام آن مثل نماز و روزه و حجاب پایبند بودند ولی فلسفه و ایدئولوژی آنها مارکسیستی بود و مارکسیست را قانون مبارزه می‌دانستند و اعتقاد داشتند هر کسی بخواهد با ظلم و ستم مبارزه کند بایداز این قانون تبعیت کند.

رییس موسسه آموزشی و پژهشی امام خمینی‌(ره) تاکید کردند: در بین مسئولین نظام افرادی بودندکه اعتقاد داشتند راه پیشرفتی غیر از آنچه غربی‌ها رفتند وجود ندارد و آخرین اوج فکر بشر را لیبرالیسم می‌دانستند ولی همه این افراد از فروغ افتادند چرا که ظهور و بروز باطل‌ها مثل حباب روی آب مقطعی و گذار است و آنچه ثابت می‌ماند حق است.

* فریب شعارها را نخوریم

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان ساختند: هر گروه باطلی تا شعار حق نداشته باشد طرفدار ندارد ولی نباید فریب شعارها را خورد بلکه باید بفهمیم مسیر و جهت حرکت به طرف حق است یا باطل؟

* دشمنان ولی فقیه، کلکسیون جنایت‌اند

آیت‌الله مصباح‌یزدی ضمن تاکید بر اهمیت نعمت ولایت فقیه اضافه کردند: از بزرگترین نعمت‌های خدا بعد از برقراری نظام اسلامی این است که کسی را به ما معرفی کرده که در دوران زندگی‌اش نقطه ضعفی وجود ندارد که اگر چنین بود دشمنانش از کاه کوهی می‌ساختند ولی در مقابل، دشمنان ولایت فقیه چه در داخل و چه در خارج، کلکسیونی از بی‌آبرویی‌ها، فجایع و جنایات هستند.

* قوام نظام به حفظ ارزش‌های اسلامی است

معظم‌له تاکید کردند: باید در حفظ و تقویت جایگاه رهبری بکوشیم و فراموش نکنیم این حرکتی که به پیروزی انقلاب انجامید به نام اسلام شروع شد و به همین نام هم به پیروزی رسید و قوام آن نیز به ارزش‌های اسلامی است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی ابراز داشتند: هر ارزش که در کنار اسلام یا به جای اسلام یا به جای آن مطرح شود انحراف است چه با نیت صحیح گفته شود یا با نیت‌های شوم مطرح گردد.

ایشان تصریح کردند: خطری که حضرت امام‌(ره) در مورد اسلام احساس می‌کرد و به خاطر آنها فریاد می‌کشید همین انحرافات است لذا هر جا دیدید که اشتباهی در حال وقوع است و چیز دیگری مطرح می‌شود بدانید این زاویه انحرافی است و ما را به سقوط می‌کشاند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم