۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

پیروی از اهل بیت (ع) تنها راه نجات است

پیروی از اهل بیت (ع) تنها راه نجات است
کسانی که شهادتین را گفته‌اند باید آن را به کمال برسانند تنها راه آن، پیمودن مکتب اهل‌بیت‌(ع) است.
کد خبر: ۱۷۸۰

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، امروز در دیدار جمعی از مستبصرین با اشاره به ویژگی‌های مکتب حقه اهل‌بیت‌(ع) خطاب به آنان گفتند: این توفیق بزرگی است که نصیب شما شده است، چرا که متمسک به حبل‌الله شده‌اید.

ایشان با بیان این که حبل‌الله، ولایت ائمه‌(ع) است، افزودند: پیامبر‌(ص) فرمودند: «علی‌(ع) با حق است و حق با علی که از این رو همدیگر جدا نمی‌شوند»؛ بنابراین هر کس بخواهد حق را بشناسد و از آن دفاع کند باید بداند که حق راه اهل‌بیت‌(ع) است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: علومی که از سوی اهل‌بیت‌(ع) به جامعه ارائه شده گواه این است که حقیقت منصب امامت برای آنان است و جز آنها کسی نمی‌تواند عهده‌دار این منصب شود.

ایشان اذعان داشتند: تمام علمای مسلمان و مسیحی و یا سایر کسانی که اسلام را مورد مطالعه قرار داده‌اند اولین چیزی که متوجه می‌شوند، علم اهل‌بیت‌(ع) است.

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خاطرنشان کردند: نهج‌البلاغه بخشی از هدایت‌های امیرالمومنین‌(ع) است که مضامین آن به قدری بلند است که اگر همه علما جمع شوند تا کلمه‌ای مانند آن را به جامعه تحویل دهند، نمی‌توانند.

معظم‌له ادامه دادند: صحیفه سجادیه نیز حاوی دعاهای دارای معانی بسیار بلندی است که اگر کسی می‌خواهد به سیر و سلوک برسد، هر آنچه نیاز دارد در این کتاب وجود دارد.

* دیدگاه نویسنده مسیحی درباره امام علی‌(ع)

این مرجع تقلید با بیان این که مکتبی مانند مکتب اهل‌بیت‌(ع) در دنیا وجود ندارد، اظهار داشتند: نویسنده کتاب « الامام علی‌(ع) صوت العداله «انسانیه» که جرق جرداق مسیحی است، وقتی حالات امیرالمومنین‌(ع) را بررسی می‌کند می‌گوید حالاتی در زندگی بدست آورده‌ام که هیچ وقت بدست نیاورده‌‌ام.

حضرت آیت‌الله صافی با بیان این که سعادت دنیا و آخرت در خانه اهل‌بیت‌(ع) است با اشاره به حدیث ثقلین گفتند: کسانی که مکتب اهل‌بیت‌(ع) را انتخاب می‌کنند موفقیت بزرگی را کسب کرده‌اند؛ چرا که قدم گذاشتن در این وادی به کمال و سعادت منتهی می‌شود.

این مرجع تقلید اذعان داشتند: کسانی که شهادتین را گفته‌اند باید آن را به کمال برسانند و راه کمال، پیمودن مکتب امیرالمومنین‌(ع) است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم