۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

از افتخارات به دست آمده حفاظت کنیم

از افتخارات به دست آمده حفاظت کنیم
باید از افتخارات به دست آمده حفاظت کنیم و هرگز تحت تاثیر تبلیغات غرب قرار نگیریم.
کد خبر: ۱۸۱۱

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه معارف قرآن شیراز، تعلیم و تعلم در اسلام را مسئله‌ای مهم بیان کرده و گفتند: اسلام و قرآن توجه ویژه‌ای به تحقیق در عالم و کائنات دارند و این مطالب را با عظمت ابراز می‌کنند.

ایشان افزودند: قرآن می‌فرماید انسان‌ها باید در کائنات تحقیق کنند تا به عظمت مخلوقات خدا از کهکشان‌ها گرفته تا موجودات ذره‌بینی پی ببرند و از این طریق خداشناسی خود را تکمیل کنند.

معظم‌له با بیان اینکه تاکید قرآن بر جهان‌بینی به خاطر این است که جهان آفرینش بیهوده و بدون قصد و شعور آفریده نشده است، اذعان داشتند: تاکید بر تعلم علم به خاطر این است که علما وقتی عظمت خداوند را درک می کنند، خشیت‌ الهی برای آنان پیش می‌آید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان هرچه عالمتر شود باید بر علم خود بیفزاید، چون مجهولات برای او بیشتر می‌شود اظهار داشتند: بشر در علم و دانش نباید در نقطه‌ای متوقف شود، حتی لحظه‌ای به پایان علم بماند باید در علم و معرفت الهی تلاش کند.

حضرت آیت‌الله صافی با تاکید بر توجه بر مفاهیم قرآن کریم گفتند: کمبودهای ما در عدم توجه کافی به قرآن کریم و عمل به دستورات این کتاب مقدس است و قرآن کریم بهترین وسیله ترقی برای خود و جامعه است.

ایشان تصریح کردند: تعلیم و تعلم مسئله بزرگ و مسئولیت بسیار مهم اسلام است و ملائکه بال خود را زیر پای کسانی که برای معرفت خداوند طلب علم می‌کنند می‌گسترانند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر چه افتخار داریم از قرآن و دین اسلام است مسئله حجاب را مورد توجه قرار دادند و افزودند: در جامعه نیازمند حضور بانوانی هستیم که در حفظ سنت‌های اسلامی نمونه باشند و حجاب اسلامی را نشان دهند.

معظم‌له بیان داشتند: زن و مرد نامحرم مسلمان باید اختلاط را مراعات کنند و بانوانی که استقامت می‌ورزند و نشان می‌دهند که حجاب افتخار بزرگی است، اجر و ثواب زیادی را خواهند برد.

حضرت آیت‌الله صافی با بیان اینکه افتخاراتی که زن مسلمان دارد، باید آن را محفوظ بدارد اظهار داشتند: نباید تحت تاثیر تبلیغات غرب‌گرایانه قرار بگیریم، باید افتخارات خود را حفظ کنیم و در همه رشته‌ها خود را از ملل دیگر بی‌نیاز کنیم و محتاج اجنبی نشویم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم