۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰

نظرحضرت آیت الله جوادی آملی در مورد زیرمیزی بدانیم

نظرحضرت آیت الله جوادی آملی در مورد زیرمیزی بدانیم
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: مال حرام در نگاه قرآنی چرک و لجن است بنابراین، کسی که به رانت خواری،رشوه‌گیری یا زیرمیزی و ... دست می‌زند، لجن‌ها و چرک و کثافات را می خورد.
کد خبر: ۱۹۷۰

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس اخلاق خود اظهارداشتند: قرآن کریم در آیات مختلفی تصریح کرده که غذای برخی چرک و لجن است و تاکید کرده که کسی که با قلم و زبان خود آبروی مردم را می ریزد و به این و آن نیش می زند، بوته های تیغی را می خورد که با حرف‌هایش کاشته است.

این مفسر قرآن کریم افزود: انسان بعد از مرگ یک جامه و غذا دارد، اگر خدمت به مردم کند و مشکلاتشان را حل کند جامه اش پرنیان و نرم بوده و اگر سعی در آبروریزی و نیش زدن داشته باشد غذایش بوته های تیغ است.

معظم‌له ادامه دادند: اینکه بعضی از افراد نمی‌توانند از لحظات تنهایی خود بدرستی بهره برده و احساس خستگی می‌کنند، بخاطر این است که ارتباط خوبی با پروردگار خویش ندارند و یکی از مشخصات افراد مفلس است.

ایشان تصریح کرد: یک محقق همواره از تنهایی لذت برده و با دوستان خود که همان کتاب، قلم و فکر او است مانوس می‌شود زمانی که در جمعی قرار می گیرد خود را تنها می بیند چون از دوستان حقیقی‌اش دور مانده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: کسی که به خداوند توکل کند مشکلاتش حل می‌شود چرا که خداوند وکیلی است که از همه وکلا عادل‌تر، تواناتر و بخشنده‌تر بوده به همه اسرار پشت پرده آگاه است و درون قلوب را می بیند.

ایشان عنوان کردند: هرکس خداوند را داشته باشد دیگر مشکلی در زندگی ندارد چراکه خداوند، عالم به تمام هستی است.

معظم له تصریح کردند: کسانی که با خدا انس دارند اگر باران مصیبت بر سرشان ببارد پناهگاهی جز خدا را نمی جویند و در هر حال به خدا پناه می برند.

این مفسر قران کریم؛ گناه را بدبو توصیف کرده و بیان داشتند: گناه، بد بو است و استغفار انسان را معطر می کند.

ایشان در پایان با اشاره به برخی از صفات افراد وارسته و عالم ابراز داشتند: بستن کمربند ایمنی قلب، که نگذارد هر چیزی وارد قلب شده یا از آن خارج شود کار هر کسی نیست و صاحب دل کسی است که قلب را از هجوم شیطانی ایمن نگه دارد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم