۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به دانش‌آموختگان توجه داشته باشید

به دانش‌آموختگان توجه داشته باشید
حوزه‌ خود را در برابر دانش‌آموختگان مسئول می‌داند و در سازماندهی آنها، اهتمام دارد.
کد خبر: ۱۹۹۰

به گزارش خیمه مگ، آيت‌الله مقتدایی در سومین نشست مجمع عمومی کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه معصومیه که امروز در سالن همایش‌های این مدرسه علمیه در قم برگزار شد،‌ این گردهمایی‌هایی را ارزشمند دانست و اهتمام مسئولان در ایجاد ارتباط و سازماندهی دانش‌آموختگان را ضروری برشمرد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: مدیریت حوزه‌های علمیه،‌ خود را در برابر دانش‌آموختگان مدارس علیمه مسئول می‌داند و در سازماندهی آنها، اهتمام دارد و هر کمکی که بتواند در این عرصه انجام دهد، کوتاهی نمی‌کند.

عضوخبرگان رهبری با بیان این که بسیاری از دانش‌آموختگان حوزه در سراسر کشور مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های تدریس، سیاسی، فرهنگی، تبلیغی و... دارند، اظهار داشت:‌ برای این که هماهنگی و تعامل بین آنان برقرار شود، باید چنین جلساتی برگزار گردد و هر کس فعالیت‌های خود را مطرح کند که در صورت کاستی‌ها، آن را جبران کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به گرایش روزافزون مردم در سراسر جهان به مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اظهار کرد: افرادی که روزانه در سراسر جهان به اسلام گرایش می‌یابند، نیازهایی دینی و فرهنگی دارند که این کار بر عهده حوزه است که در این عرصه حضور یابد و به نیازها پاسخ دهد.

وی در پایان با اشاره به تلاش وهابیت در خدشه‌دار کردن مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در سراسر جهان خاطرنشان کرد: امروز از سوی وهابیت،‌ کتاب‌های زیادی در کشورهای مختلف، برضد شیعه توزیع می‌شود.

در این نشست، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) قم نیز در سخنانی با اشاره به فرصت موجود برای نشر آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) اظهار کرد: فرصتی که امروز در اختیار حوزه است،‌ درتاریخ تشیع وجود نداشته است، بنابراین، نباید در این عرصه کوتاهی صورت گیرد.

وی همچنین درباره نقش دانش‌آموختگان اظهار کرد: دانش‌آموختگان مدرسه علمیه معصومیه کارهای ارزشمندی در عرصه‌های مختلف،‌فرهنگی،‌تبلیغی،‌اجتماعی، سیاسی و... انجام می‌دهند؛ اگر میان این‌ها ارتباط برقرار شود، نتیجه کارها،‌به مراتب بیشتر می‌شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم