۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

فرزندان ممتاز حوزویان تجلیل خواهندشد

فرزندان ممتاز حوزویان تجلیل خواهندشد
مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم برای سومین بار همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز حوزویان را در قم برگزار می‌کند.
کد خبر: ۱۹۹۴

به گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام محمد محمودی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم از برگزاری همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز حوزویان خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور فرزندان ممتاز حوزویان، ساعت 9:30 صبح در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

وی افزود: توجه به مسائل فرهنگی و حمایت از خانواده و همسران ممتاز حوزویان از جمله برنامه‌های مرکز خدمات حوزه است که براساس تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور ریاست محترم مرکز، این همایش تاکنون سه بار برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خاطر نشان کرد: البته این همایش برای سنین و پایه‌های تحصیلی مختلف به صورت جداگانه برگزار می‌شود که تاکنون برای آن دسته از خانواده و همسران حوزویان که تحصلات دانشگاهی و حوزوی داشتند برگزار شده است و روز جمعه برای پایه تحصیلی راهنمایی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اینک حدود 2700 نفر در مقطع تحصیلی راهنمایی از فرزندان حوزویان که در زمینه علمی، آموزشی، فرهنگی، اخلاقی و ... ممتاز بوده‌اند، به این مرکز معرفی شده‌اند که با توجه به محدودیت مکانی تنها در روز همایش یک‌هزار نفر از آنان را دعوت خواهیم کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم ادامه داد: برنامه روز همایش به صورت کامل تصویر برداری خواهد شد و لوح فشرده آن در اختیار سایر خانواده‌ها که موفق نشدند تا در روزهمایش حضور داشته باشند قرار داده خواهد شد؛ البته جوایز و هدایای به همه ممتازان تعلق می‌گیرد؛ ولی به صورت نمادین از چندنفر ممتاز در روزهمایش تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خاطر نشان کرد: نخستین همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان حوزه علمیه استان قم، دو ماه پیش در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار شد که استقبال بسیار خوبی از سوی همسران و فرزندان روحانیان انجام گرفت و امیدواریم این همایش نیز با موفقیت بیشتری برگزار شود.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم یادآور شد: متاسفانه تاکنون حمایتی از ممتازین خانواده حوزویان صورت نمی‌گرفت و این همایش می‌تواند گامی موثر در این خصوص باشد.

وی با اشاره به این که در گذشته از همسران و فرزندان ممتاز حوزویان حمایت‌های داشتیم؛ گفت: براساس تاکیدات رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزون بر حمایت‌های مالی، همایش‌های نیز در این راستا برگزار می‌کنیم تا فرهنگ سازی بیشتری در این خصوص انجام بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: آن دسته از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و فضلای حوزه علمیه که موفقیت‌های علمی و فرهنگی در دوران دبستان، راهنمایی، دبیرستان،‌ دانشگاهی و پیش دانشگاهی داشته‌اند را در طول سال حمایت می‌کنیم که حمایت مالی از جمله این خدمات به شمار می‌آید.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم