۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

روحانیت پیشگام بیداری‌های اسلامی می باشد

روحانیت پیشگام بیداری‌های اسلامی می باشد
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم, روحانیت را پیشگام شکل گیری بیداری اسلامی و مبارزه علیه استبداد و استکبار دانست.
کد خبر: ۱۹۹۵

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام و المسلمین همتیان در گفت وگویی، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران و علما و روحانیت در بیداری اسلامی و تحولات کشورهای اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است و همیشه هم پیشگام و الگویی برای دیگر ملت‌هاست.

وی با بیان این که باید همیشه و به ویژه در وضعیت کنونی که بسیاری از کشورهای اسلامی به پا خاسته اند به وحدت میان مسلمانان اصرار داشته باشیم، گفت: اگر تا به امروز هم اسلام و مسلمان‌ها در آن جایگاه اصلی خود قرار نگرفته اند، به خاطر فاصله و تفرقه بین آنان بوده است، لذا اگر به اسلام و قرآن برگردند، به وحدت خواهند رسید.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم ادامه داد: انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) و با فریاد اسلام خواهی و محتوای اسلام شکل گرفت، باعث شد ملت‌ها بیدار شده و حرکت‌های خوبی انجام دهند و قطعا سرمنشأ و کانون اصلی بیداری‌های اسلامی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: بشریت رفته رفته متوجه می شود که گره‌های کور آن‌ها، توسط اسلام و با تمسک به قرآن که تجسم یافته در امام عصر(عج) است، حل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان در خصوص نقش علما در بیداری‌های اسلامی کشورهای مختلف، اظهار داشت: اسلام مانند یک شیء در بسته است که اگر علما و فقها و روحانیون نباشند این شیء در بسته می‌ماند و کسی هم نمی داند در آن چیست؛ این روحانیت و علما هستند که این دربسته را باز کرده و محتوای آن را به مردم عرضه می کنند تا مردم به اسلام گرایش پیدا کنند.

وی افزود: اگر بگوییم روحانیت در شکل گیری بیداری اسلامی و مبارزه علیه استبداد استکبار پیشگام بوده است, مطلب گزافی نگفته ایم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم