۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی؛ موج انقلاب اسلامی همگان را بیدار کرده

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی؛ موج انقلاب اسلامی همگان را بیدار کرده
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: موج انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان نفوذ و همه مظلومان و آزادی‌خواهان جهان را بیدار کرده است.
کد خبر: ۲۰۵۰

به گزارش خیمه مگ، معظم‌له پیش از ظهر امروز در دیدار پاسداران، دانشجویان و بانوان بسیجی اظهار داشتند: امروز موج انقلاب اسلامی ایران وارد کشورهای عربی و خاورمیانه چون مصر، تونس، اردن و یمن شده است و پیام خود را که استقلال و آزادی بر اساس ارزش‌های اسلامی است را به گوش آنها رسانده است.

ایشان با اشاره به این که در نظام اسلامی، حاکمیت تنها در دست پیامبر(ص)، ائمه اطهار‌(ع) و پس از آنها به دست فقیهی اسلام‌شناس، عادل، جهان شناس زمان شناس و شجاع، مدیر و مدبر است، اظهار داشتند: امروز استکبار، رژیم اشغالگر قدس را به عنوان پایگاه خود راه‌اندازی نموده است و برخلاف تعالیم اسلامی، حاکمانی ظالم و ستمگر و پیرو سیرت ناپاک خود در کشورهای عربی قرار داده است.

این مرجع تقلید به تلاش آمریکا برای به انحراف کشیدن این حرکت‌ها و ساکت نمودن صدای آزادی‌خواهی مردم اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا تلاش دارد صدای بیداری مردم در کشورهای عربی و خاورمیانه را ساکت کند و آن را به نام سکولار معرفی نماید، ولی باید بداند که مردم آزادی می‌خواهند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزودند: این حرکت که از ایران اسلامی برخواسته است، به نتیجه خواهد رسید.

استاد خارج فقه حوزه در بخش دیگری از سخنان خود عدالت و صداقت را مهم‌ترین معیار برای سنجش مؤمنان معرفی کردند و گفتند: اگر بخواهیم خود را بسنجیم باید ببینیم که چه اندازه صداقت داریم و به عدالت توجه می‌کنیم؛ اگر شخصی صداقت و عدالت را در تمامی عرصه‌های زندگی رعایت کند، انسانی کامل است.

ایشان تأکید کردند: خداوند در جاهای زیادی از قرآن کریم به رعایت عدالت و دوری از ظلم سخن گفته است و هدف تمامی انبیای الهی از بعثت را رعایت و اجرای عدالت در جامعه معرفی کرده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایات ائمه اطهار (ع)به گسترش عدالت در جامعه گفتند: حضرت امیرمؤمنان در نامه‌ای که به مالک‌ اشتر نوشته‌اند، بر رعایت عدالت در جامعه در امور مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... تأکید می‌کنند که نشان از اهمیت این موضوع در میان مردم است.

معظم‌له در پایان تصریح کردند: امروز وظیفه همه ماست که برای اجرای عدالت و نابودی ظلم قیام کنیم و با این قیام، دیگران را نیز بیدار سازیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم