۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

انتقاد آیت‌الله‌العظمی مکارم از کسانی که خود را فراتر از قانون می‌دانند

انتقاد آیت‌الله‌العظمی مکارم از کسانی که خود را فراتر از قانون می‌دانند
حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از کسانی که قانون را به نفع خود تفسیر می کنند و خود را فراتر از آن می‌دانند، گفتند: باید برای برون رفت از بن بست‌ها به سراغ رهبری رفت.
کد خبر: ۲۰۵۹

به‌گزارش خیمه مگ، معظم‌له، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهار داشتند: اگر کسانی قانون را به نفع خود تفسیر کرده و خود را فراتر از آن بدانند، قطعاً اختلاف دامن کشور را خواهد گرفت.

معظم له تصرح کردند: اگر جایی مشاهده می‌کنیم بن‌بستی در جامعه وجود دارد، باید به سراغ رهبری رفت تا آن بن‌بست برطرف شود.

*قانون باید برای همه محترم باشد

ایشان بابیان این که پیروی از قانون موجب اتحاد میان همه گروه ها می‌شود، تصریح کردند: قانون باید برای همه محترم باشد؛ چرا که غیر از این، اختلاف ایجاد خواهد شد.

این مرجع تقلید با انتقاد از عکس‌العمل برخی افراد در برابر قانون، گفتند: اگر کسانی بخواهند خود را فراتر از قانون بدانند، این امر به همه جامعه تسری پیدا می‌کند و هرج و مرج به وجود می‌آید.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وهابی‌ها و غربی‌ها دست به دست هم داده تا چهره اسلام را خشن جلوه دهند، تاکید کردند: وهابیت با ریختن خون بی‌گناهان، چهره اسلام را در دنیا خشن جلوه می‌دهد و از سوی دیگر غربی‌ها بویژه آمریکا نیز با تبلیغاتی دروغین سعی دارند اسلام را دینی خشونت‌طلب معرفی کنند؛ در حالی که اسلام دین رحمت و رعفت است.

*نگرانی غرب از گسترش اسلام

معظم‌له با اشاره به نگرانی غربی‌ها از نفوذ روز‌افزون اسلام در کشورهای خود اظهار داشتند: هر ساله 200هزار نفر در آمریکا به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و در دیگر کشورهای غربی نیز اسلام روز به روز در حال پیشرفت است؛ براین اساس نگرانی‌هایی را برای دنیای غرب به وجود آورده و به همین دلیل سعی دارند با تبلیغاتی دروغین و شایع پراکنی از جمله انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام‌(ص) چهره اسلام را خشن نشان دهند.

این مرجع تقلید اضافه کردند باید در برای مقابله عکس‌العمل غربی‌ها نسبت به اسلام، جاذبه‌های این دین الهی را معرفی و بگوییم که اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام‌(ص) رحمة‌للعالمین است.

ایشان افزودند: باید برای مردم دنیا بیان کنیم که تمامی سوره‌های قرآن با بسم‌الله الرحمن‌الرحیم شروع شده و در هر رکعت نمازمان نیز شش مرتبه خداوند را با صفت رحمن و رحیم یاد می‌کنیم.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی ادامه دادند: علاوه بر نکات فوق، برخورد خوب با مردم، تواضع و فروتنی، همدردی با مردم در مشکلات، مخصوصا با جوانان و... از جمله کارهایی است که می‌تواند باعث جذب غیر مسلمانان به اسلام شود و تبلیغات منفی دنیای غرب علیه اسلام را خنثی سازد.

*شباهت قیام مردم تونس به انقلاب اسلامی

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام مردم تونس، تصریح کردند: در کشور تونس انقلابی شبیه به انقلاب اسلامی ایران به وقوع پیوست که از جهات زیادی به انقلاب ایران شبهات دارد.

معظم‌له افزودند: مردم تونس می‌توانند دست خارجی‌ها را از کشور خود قطع کنند؛ چرا که یک جنبش اسلامی در کشورشان ایجاد شده است.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی با تاکید بر این‌که کشورهای عرب باید از جریانات به وقوع پیوسته در تونس درس عبرت بگیرند، گفتند: حوادث تونس پیامی برای تمام کشورهای است که متکی به خارج هستند.

*دوران اتکاء به غرب گذشته است

ایشان خطاب به کشورهای عرب، گفتند: دوران اتکا به خارجی‌ها به ویژه غرب گذشته است؛ متکی به ملت و مردمتان باشید؛ چرا که متکی به بیگانگان اشتباه است.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات سیاسی لبنان، ابراز داشتند: آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از شکست‌های متوالی در سال‌های اخیر، در صددند تا بحرانی‌ را در لبنان ایجاد کنند، اما پیام سید حسن نصرالله تا حدودی این امر را خنثی کرد.

*از پیام سید حسن نصرالله لذت بردم

این مرجع تقلید گفتند: من از پیام سید حسن نصرالله لذت فروان بردم؛ چرا که خطاب به آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی گفت« ما با مردم خود گلاویز نمی‌شویم، زیرا متکی به ملت خود هستیم»

ایشان با بیان این‌که تحولات سیاسی لبنان پیامی برای تمامی کشورهای مسلمان و بویژه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، تاکید کردند: باید با نگاه به تحولات لبنان، در کشور خود متحد شویم؛ زیرا دنیای غرب و بویژه آمریکا اختلاف میان مسلمانان را دنبال می‌کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم