۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

به مخالفین فحاشی نکنید

به مخالفین فحاشی نکنید
نباید هرگاه با کسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی کنیم، باید تحت فرمان عقل و دستورات خدا و رسول و امام او باشیم.
کد خبر: ۲۰۶۱

به ‌گزارش  خیمه مگ، حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی، امروز در درس خارج فقه خود با بیان حدیثی از اخلاقی از پیامبر‌(ص) گفتند: دشنام، دشمنی، بدگویی و تهمت به مومن موجب فسق می‌شود.

ایشان با بیان این که جنگ و دشمنی با برادر مومن موجب کفر می‌شود، افزودند: افرادی که با انجام ترورهای کور افراد بی‌گناه را در دسته‌جات عزاداری، حسینیه‌ها، مساجد و کوچه و بازار به خاک و خون می‌کشند از نظر اسلام کافر محسوب می شوند.

*از غیبت پرهیز شود

معظم‌له با بیان این که باید از غیبت برادر مومن به جد خودداری کرد اظهار داشتند: در قرآن کریم و روایات معصومین‌(ع) غیبت کردن تشبیه به خوردن گوشت برادر مومن شده است، بنابراین باید از غیبت پرهیز شود.

این مرجع تقلید با بیان این که حرمت مال مومن مانند حرام بودن خون است یعنی مال، علم، آبرو و حیثیت او محترم است، اظهار داشتند: نباید هرگاه با کسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی کنیم، باید تحت فرمان عقل و دستورات خدا و رسول و امام او باشیم.

حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه کسی که در ‌آبرو و حیثیت مردم چشم‌پوشی کند، خداوند در قیامت از گناهان او چشم‌پوشی می‌کند، گفتند: کسی که غضب را از دیگران فرو گیرد، خداوند عذاب روز قیامت را از او خواهد گرفت.

*ریختن آبروی مؤمن ساده نیست

ایشان تصریح کردند: بعضی خیال می‌کنند ریختن آبروی دیگران کار ساده‌ایست، این گونه نیست، بلکه اسلام به این عمل توجه کرده و آن را از گناهان بسیار بزرگ می‌داند.

*چه زمانی جامعه گلستان می شود؟

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان یادآور شدند: اگر به احادیث و آموزه های اهل بیت (ع) توجه و عمل کنیم جامعه گلستان خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، این مرجع تقلید قبل از شروع مباحث خود برای برطرف شدن خشکسالی و همچنین نزول برکات آسمانی هم‌نوا با شاگردان خود آیه امن‌یجیب...... را قرائت کردند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم