۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰

بصیرت افراد نالایق را پالایش می‌کند

بصیرت افراد نالایق را پالایش می‌کند
بصیرت در زمان فتنه موجب پالایش افراد نالایق می شود و خروش و شعور مردم در نهم دی سیلی محکمی به فتنه‌گران بود.
کد خبر: ۲۰۶۲

به‌گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله نوری‌همدانی امروز در دیدار آموزش یاران، ناظران، مدیران و کارکنان نهضت سواد‌آموزی استان قم با اشاره به حماسه 9 دی سال گذشته گفتند: فتنه‌هایی از آغاز اسلام در کمین مسلمانان بوده است و ما نباید فکر کنیم روزی این فتنه‌ها پایان می‌پذیرد چرا که در زمان ظهور امام زمان‌(عج) فتنه‌ها خواهند بود.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشتند: از زمانی که پیامبر اسلام‌(ص) دعوت خود را آغاز کردند یهود و منافقین تا امروز فتنه‌هایی علیه اسلام به وجود آورده‌اند بنابراین نباید از فتنه صهیونیست‌ها و منافقین غافل باشیم

ایشان با بیان اینکه آنچه فتنه‌ها را می‌تواند ناکام کند بصیرت است افزودند: در برابر فتنه‌ باید بصیرت داشت چرا که مقام معظم رهبری نیز به ‌آن تاکید دارند چون تنها بصیرت است که می‌تواند فتنه‌ها را خنثی کند.

معظم‌له با بیان اینکه باید همیشه مجاهد و با صلابت و بصیرت حرکت کنیم ادامه دادند: اسلام فریادگر و مجاهد می‌خواهد اگر ساکت باشیم و فریاد نزنیم دشمن ما را از بین خواهد برد.

حضرت آیت الله نوری‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات نهضت سوادآموزی را کار فرهنگی و مقدس بیان کرده و گفتند: یکی از شاخصه‌های بزرگ مسلمانان و اسلام فراگیری علم و دانش است و پیامبر اسلام‌(ص) فراگیری آن را واجب کرده‌اند.

ایشان با بیان اینکه جهل و بی‌سوادی هیچ ملتی را به عزت نمی‌رساند به عوامل انحطاط مسلمانان در قرن‌های گذشته اشاره کرده‌اند و افزودند: قبل از انقلاب ریشه جهل و بی‌سوادی در کشو ما و بلاد مسلمین استبداد سلاطین و استعمار قدرت‌های بزرگ بود که می‌خواستند مردم همیشه در جهل و بی‌سوادی باشد تا بتوانند به اهداف خود برسند.

معظم‌له ادامه دادند: علم باید توام با ایمان باشد و استکبار علم توام با ایمان را نمی‌پذیرد چون جهاد‌ آفرین ظلم و استکبار ستیز است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آگاه کردن مردم لازم است و ما در این زمینه وظیفه داریم خاطرنشان کردند: با طلوع خورشید انقلاب با رهبری حضرت امام خمینی‌(ره) جهل و بی‌سوادی در کشور ما ریشه کن شده بنابراین نهضت سوا‌دآموزی باید در این زمینه تلاش فراوان کند و علمی یاد بدهد که همراه ایمان، جهاد و مجاهدت باشد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمد رضا قاسمی‌نیا مدیر کل نهضت سوادآموزی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل گفت: 97 درصد مردم قم با سواد هستند که نهضت سوادآموزی علاوه بر آموزش سواد آموزی سوادآموزان را با مباحث احکام،‌ قرآن آشنا می‌کند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم