۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰

انتقادآیت‌الله‌العظمی مکارم از کشورهای اسلامی انجام شد

انتقادآیت‌الله‌العظمی مکارم از کشورهای اسلامی انجام شد
امروز متأسفانه علوم از غرب به کشورهای اسلامی ارسال می‌شود و کشورهای اسلامی نقش مصرف کننده را دارند. این روال به اندازه‌ای است که برخی فراموش کرده‌اند اسلام منتشر کننده علوم در جهان بوده است.
کد خبر: ۲۰۶۶

به گزارش  خیمه مگ، معظم‌له صبح امروز در دیدار با مسئولان «پردیس قم دانشگاه تهران» با تأکید بر ضرورت اسلامی نمودن دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی را نخستین گام در این راستا بیان کرده و افزودند: دانشگاه‌ها باید برنامه‌های خود را از فیلتر‌های متفاوتی عبور دهند تا مبادا برنامه‌ای غیر علمی و اسلامی در دانشگاه‌ها اجرا شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه برنامه‌ریزی، تدوین کتب و افزایش دانش اسلامی اساتید را از راه‌های اسلامی شدن دانشگاه‌‌ها برشمردند.

معظم‌له ادامه دادند: کتاب‌های درسی نیز در اسلامی کردن دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا زمانی که برنامه‌ای جامع و اسلامی تدوین شود، کتاب‌ها نیز باید مطابق با این برنامه‌ باشد.

* ضرورت آشنایی اساتید دانشگاه با فرهنگ اسلامی

ایشان، آگاهی اساتید دانشگاهی با فرهنگ اسلامی را ضرورت دیگری در اسلامی نمودن دانشگاه‌ها دانسته و گفتند: اساتید باید با حضور در نشست‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی اطلاعات اسلامی خود را افزایش دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در سرنوشت جامعه، خاطرنشان کردند: دانشگاه‌ها، مدیران ومسئولان آینده کشور را تربیت می‌کنند؛ حال اگر این تربیت با فرهنگ مادی و دین ستیزی غربی و یا فرهنگ‌های استعماری باشد، معلوم نیست آينده ایران اسلامی به چه صورت رقم خواهد خورد.

ایشان در ادامه با اشاره به نشر علوم از کشورهای اسلامی به غرب در سال‌های گذشته، گفتند: امروز متأسفانه علوم از غرب به کشورهای اسلامی ارسال می‌شود و کشورهای اسلامی نقش مصرف کننده را دارند. این روال به اندازه‌ای است که برخی فراموش کردند که اسلام منتشر کننده علوم در جهان بوده است.

* وظیفه مسئولان دانشگاه‌ها در قبال دانشجویان

ایشان افزدوند: مسئولان دانشگاه‌ها وظیفه دارند دانشجویان را با تاریخ تمدن اسلامی آشنا کنند تا آنها خود را به جایگاه و هویت علمی اسلامی گذشته نزدیک کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم در پایان تأکید کردند: همان‌گونه که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مسائل سیاسی استقلال به دست آوردیم، درمسائل اقتصادی و علمی نیز باید به استقلال برسیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم