۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

با آگاهی از مکاتب و مذاهب موارد انحرافی را نقد کنیم

با آگاهی از مکاتب و مذاهب موارد انحرافی را نقد کنیم
در دنیای حاضر ما نمی‌توانیم در یک چهار دیواری نشسته و بدون هیچ حرکتی علوم و فنون شرقی و غربی را یاد بگیریم.
کد خبر: ۲۰۶۷

به گزارش  خیمه مگ، حضرت آیت الله سبحانی در دیدار رئیس، معاونین، روسای دانشکده ها، اعضای هیئت علمی واساتید دانشگاه ادیان و مذاهب، با ابراز خرسندی از توسعه چشمگیراین دانشگاه، تأسیس دانشگاه ادیان را پدیده و حرکتی ضروری برای جامعه علمی کشور خواندند.

این مرجع تقلید افزودند: در دنیای حاضر ما نمی‌توانیم در یک چهار دیواری نشسته و بدون هیچ حرکتی علوم و فنون شرقی و غربی را یاد بگیریم.

*مذاهب و مکاتب مختلف را بشناسیم

رئیس موسسه امام صادق (ع) در ادامه تاکید کردند: برای کسب علوم و فنون غرب و شرق باید در وهله اول مذاهب و مکاتب آنان را بشناسیم، سپس آن را با قوانین و علوم خود تجزیه و تحلیل کنیم و در نهایت آنچه را که صحیح است در طریق انصاف پذیرفته و موارد انحرافی آنها را نقد کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی، همچنین ضمن مروری بر پیشینه مبحث مطالعه و شناخت مکاتب و مذاهب در تاریخ اسلام، تصریح کردند: اساتید و پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب باید با کسب آگاهی از جدید‌ترین تحولات ایجاد شده در مفاهیم اعتقادی ادیان، بر بارعلمی آثار پژوهشی خود بیفزایند و دانشجویانی تربیت کنند که توانایی تدریس کلام، عقاید و ... را داشته باشند.

*ضرورت تبیین فلسفه وجودی فرق و مذاهب

معظم‌له با بیان این که دانشگاه ادیان و مذاهب باید الگو و در خدمت اسلام و تشیع باشد، تأکید کردند: مسئولان و برنامه ریزان این دانشگاه باید فرق و مذاهب اسلامی را بیشتر مورد تأکید قرار داده و فلسفه وجودی این فرق را به صورت روشن برای پژوهشگران خود تبیین کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، در پایان بیانات خود با توجه به حساسیت بالای مبحث ادیان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به کسب برخی شرایط و صلاحیت ها از جمله مومن کامل به مکتب اسلام بودن ،فراگیری دوره کامل کلام و عقاید اسلامی، تسلط بر عقاید و افکار شخصی در مواجهه با تلاطمات موجود در مسیر مطالعه مذاهب و ادیان و تدریس و تحصیل بدون تعصب فرا خواندند تا به عنوان الگوی دانشگاه های شیعه، تمام جهان را قلمرو فکری خود قرار دهند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم