۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

از برخی کتب بوی غرب زدگی می آید

از برخی کتب بوی غرب زدگی می آید
در نوشتن کتب دانشگاهی باید دقت بیشتری صورت گیرد و برخی از آنها همچنان سطحی است و بوی غرب زدگی از آنها می آید.
کد خبر: ۲۰۶۹

به گزارش خیمه مگ، حضرت آیت الله نوری همدانی، امروز، در دیدار شورای دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و مدیران این دانشگاه که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: ساختن انسان و جامعه به یک میزان مورد توجه دین اسلام است و هر فردی موظف است بنا بر مبانی این دین خود را از ابعاد اخلاقی، اعتقادی، علمی و ایمانی تقویت کند.

ایشان افزودند: علم مهمترین بُعد در زندگی است و 80 آیه قرآن درباره اهمیت و ضرورت آن نازل شده است چون دشمن ترین دشمنان انسان جهل و نادانی است.

وی علم بدون ایمان را بی نتیجه دانست و بر داشتن جهان بینی الهی و اسلامی در عمل و رفتار تاکید کرده و ادامه دادند: عقل فراتر از علم است چون عقل تشخیص صلاح از فساد و حق از باطل است بنابراین علاوه بر علم ایمان و عقل هم باید ارتقا یابد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: برای ارتقای عقل باید تجزیه و تحلیل جریان ها را تقویت کنید تا در برهه ها ی مختلف و طوفان حوادث بتوانید به خوبی تحلیل کنید و بر مبنای عقل رفتار کنید.

معظم له بیان داشتند: بعد از قرآن کریم به متانت و جامعیت نهج البلاغه کتابی نداریم، ما افتخار می کنیم که نهج‌البلاغه حاوی جامع ترین دستورات علمی فرهنگی اعتقادی سیاسی اجتماعی و اقتصادی از پیشوای شیعیان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کردند: دانشگاه منشا آثار و برکات فراوانی است و وحدت حوزه و دانشگاه بسیار ضروری و مهم است البته سابقا دشمنان و اسکتبار جهانی با تربیت فراماسون ها در جوامع علمی اختلاف ایجاد می کردند.

معظم له عنوان کردند: در دین اسلام حوزه و دانشگاه یکی است و همه علوم متنوع در یک مرکز خوانده می شد در زمان امام صادق‌(ع) یک مرکز و یک مکتب بود ولی دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف حوزه را از دانشگاه جدا کردند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم