۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

چه کسانی در برابر امام حسین(ع) ایستادگی کردند

چه کسانی در برابر امام حسین(ع) ایستادگی کردند
رسول خدا (ص)تا اندازه ای که می توانستند، حسین(ع) را به مردم معرفی کردند، ولی بعد از گذشت 50 سال از رحلت پیامبر(ص)، مردم به ظاهر مسلمان، نماز خوان و روزه بگیر و نماز شب خوان در برابر حسین بن علی(ع) ایستادند.
کد خبر: ۲۲۶۳

به گزارش خیمه مگ، آیت الله رضا استادی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان این‌که احادیث فراوانی درباره فضائل امام حسین (ع) و یاران پاک ایشان در کتب شیعه و سنی نقل شده‌است، اظهار داشت : در حدیث نبوی تصریح شده که خداوند متعال به پیامبر(ص) امر کرده تا حسن (ع) و حسین (ع) را دوست داشته باشد؛ بنابراین امام حسن و امام حسین علیهماالسلام آنچنان جایگاه و شخصیتی دارند که رسول خدا(ص) موظف است محب آنها باشد و دستور دارد که آنها را دوست داشته باشد.

وی با اشاره به حدیث دیگری از پیامبر اکرم(ص) افزود: هر کسی حسن (ع)، حسین(ع)، مادر و پدرشان را دوست داشته باشد، روز قیامت در کنار پیامبر (ص) خواهد بود و مقامی عالی در بهشت خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: هر کسی امام حسین(ع) را دوست داشته باشد، خدا را دوست دارد و خداوند نیز او را دوست می دارد؛ بنابراین امام حسین(ع) باعث می شود خداوند نیز او را دوست داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که احادیث نقل شده درباره فضائل امام حسین(ع) برای معرفی جایگاه و شخصیت ایشان به مردم است و قطعاً محبتی که پیامبر(ص) به ایشان داشته، با محبت های معمولی متفاوت بوده است، گفت: محبت نبی به امام با سایر محبت ها متفاوت است و این گونه دوست داشتن ها پیام های معنوی برای آیندگان دارد.

آیت الله استادی خاطرنشان کرد: سلسله روایاتی که درباره محبت خدا، پیامبر(ص) و سایر ائمه(ع) به امام حسین(ع) وارد شده نشان دهنده عظمت و شخصیت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به حدیث نبوی« حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است»، تصریح کرد: هر امتی که بخواهد هدایت شود و از گمراهی ها نجات یابد باید به چراغ هدایت که امام حسین(ع) است، چنگ زند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: دنیا مانند دریای مواجی است که برای نجات و رهایی از هلاکت در آن می بایست به کشتی نجات امام حسین(ع) متوسل و متمسک شد و نجات امت اسلام به دست امام حسین(ع) است.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که رسول خدا(ص) در معرفی امام حسین(ع) روایات فراوانی بیان نمود و حجت را بر مردم تمام کردند، گفت: در این روایات همه آنچه مردم برای شناختن حسین(ع) نیاز داشتند، بیان شده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: رسول خدا (ص)تا اندازه ای که می توانستند، حسین(ع) را به مردم معرفی کردند، ولی بعد از گذشت 50 سال از رحلت پیامبر(ص)، مردم به ظاهر مسلمان، نماز خوان و روزه بگیر و نماز شب خوان در برابر حسین بن علی(ع) ایستادند.

وی گفت: با این‌که پیامبر (ص)همه زوایا و جایگاه امام حسین(ع) را به مردم معرفی کردند، ولی مردم به ظاهر مسلمان این امام همام را به شهادت رساندند و حتی بعد از شهادت ایشان نیز همچنان سالیان سال در جهالت خود باقی ماندند و مسئله لعن بر امام علی(ع) تا 40 سال بعد از داستان کربلا از جمله این جهالت ها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به مهمترین دسیسه ها و نقشه های دشمنان برای باقی ماندن جهالت در امت اسلامی، اظهار داشت: دشمنان اهل بیت(ع) تلاش کردند حقایق مکتب تشیع به مردم نرسد و مردم در جهالت باقی بمانند، آنها نه تنها مانع کتابت حدیث شدند، بلکه بیان فضائل اهل بیت(ع) را ممنوع کردند.

آیت‌الله استادی ادامه داد: از دیگر دسیسه های دشمنان اهل بیت(ع) شخصیت سازی و فضیلت سازی برای نا اهلان است، تمام تلاش دشمنان ائمه (ع) این بود که به جای اهل بیت(ع)، امثال معاویه را معرفی کنند و برای آنها فضیلت و منقبت بسازند.

وی در پایان با اشاره به برخی از دلایل گمراهی امت اسلامی در دوران امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: مردم آن زمان بنده دنیا شدند و در دو راهی دنیا و آخرت، دنیا را فروختند و دین را لق لقه زبان ها کردند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم