۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

دولت برای جوانان برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب باید داشته باشد

دولت برای جوانان برنامه‌ریزی فرهنگی مناسب باید داشته باشد
دولت اسلامی باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود با درک مسؤلیت نسبت به جوانان و آینده آنها برنامه‌های تربیتی متناسب داشته باشد.
کد خبر: ۲۲۶۸

به گزارش خیمه مگ، آیت الله رضا استادی در جمع عزادارن حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اهمیت و جایگاه نقش خانواده در تربیت فرزندان، اظهارداشت: خانواده، کانون امن و آسایش فرزندان است و اگر در این خانه مشکلی باشد که این امنیت خاطر احساس نشود، خطراتی را متوجه اهل آن خانه خواهد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: یکی از دلایلی که حضور بی دلیل و بی انگیزه جوانان را در خیابان ها افزایش داده است، عدم تامین آرامش ذهنی و روحی در محیط خانواده است؛ بدون شک اگر پشتوانه روحی و عاطفی خوبی در خانواده ها وجود داشته باشد، جوانان هم زندگی هدفمند تری را دنبال خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه قم، اعتماد به جوانان را از مهم ترین وظایف خانواده ها ذکر کرد و گفت: رفتار والدین باید به گونه ای باشد که فرزندان و جوانان آنها احساس امنیت و اعتماد بیشتری به آنها داشته باشند و بهترین لحظات خود را در خانه های خود بگذرانند.

وی یکی از دلایل اصلی خروج جوانان از منزل، پیدا کردن شخص یا اشخاصی که بتواند با آنها مانوس شود، عنوان کرد و گفت: جوانان کمبودهایی در منزل را می‌خواهند در بیرون جبران کنند؛ اگر آنان زمینه مناسبی به لحاظ عقلی، روحی وعاطفی و تربیتی در منزل داشته باشند بدون شک در یافتن افرادی که با آنان مانوس می‌شوند، تاثیرگذار است.

آیت الله استادی با بیان این مطلب که تفاوت سطح علمی و اطلاعاتی جوانان امروز با والدین آنها به خصوص در اطلاعات جدید، موجب اختلاف سلیقه بین این دو می شود، اظهارداشت: این تفاوت ها باید به نوعی مدیریت و کنترل شود که موجب دلزدگی جوانان از خانواده نشود.

وی به مسؤلیت خطیر دولت، رسانه ها، مردم و حوزه های علمیه ومراکز آموزشی کشور در تربیت نسل جوان اشاره کرد و گفت: دولت اسلامی باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی خود با درک مسؤلیت نسبت به جوانان و آینده آنها برنامه‌های تربیتی متناسب با این قشر را از طریق نهادهای زیربط، به اجرا در بیاورد؛ به هر ترتیب جوانان، آینده سازان این کشور هستند و باید برای آنها سرمایه گذاری فرهنگی مناسبی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم، روحانیت را از مهمترین و تاثیرگذارترین اقشار جامعه برای تربیت دینی نسل جوان دانست و افزود: بدون شک این قشر وظیفه سنگینی در اصلاح جامعه به دوش دارند و حوزه‌ها و روحانیون می‌بایست با افزایش تلاش در این بخش، از هر وسیله و امکان تبلیغی برای رشد و آگاهی‌بخشی به جوانان بهره‌مند شود.

وی گفت: خداوند در مساله تربیت انسان ها، بیشترین نقش را به خود فرد می دهد و او را مهم ترین مسؤل در ضلالت اش می داند زیرا امکان اصلاح و نجات و توبه و هدایت را برای همه جوانان فراهم کرده است و یک جوان خودش می تواند دوست خوب و بد را از هم تشخیص دهد و هیچ کمبودی نمی تواند توجیه مناسبی برای حرکت در مسیر گمراهی باشد.

آیت الله استادی اظهارداشت: محبوب ترین شخص نزد خداوند، جوان زیبا رویی است که عمر و جوانی و زیبایی خود را در عبادت حضرت حق بگذارند و دلیل آن هم این است که برای این شخص، زمینه های گناه بسیاری آماده بود که به راحتی می توانست مرتکب آن شود، ولی به واسطه تقوا و این که به این مساله علم دارد که خداوند این زیبایی را به او داده است و باید تنها مطیع پروردگار باشند

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم