۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

عاشورای حسینی جریانی نخبه گرا و نخبه پرور می باشد

عاشورای حسینی جریانی نخبه گرا و نخبه پرور می باشد
عاشورای حسینی، جریان نخبه گرایی و نخبه پروروی است و در راس این حرکت که با هدف اصلاح جامعه اسلامی به وجود آمد، امام حسین(ع) به عنوان نخبه ترین فرد جامعه قرار داشت.
کد خبر: ۲۲۷۳

به گزارش  خیمه مگ، معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، در هشتمین دوره نشست معاونین بنیاد ملی نخبگان و مدیران کل ستادی استان‌های کشور که صبح امروز در قم برگزار شد، با اشاره به موضوعیت برگزاری این نشست در استان قم، گفت: برگزاری این نشست در قم هم از نظر مکانی و زمانی و هم از نظر موضوعی با رسالت‌های بنیاد ملی نخبگان ارتباط عمیق و تنگاتنگ دارد.

وی به ارتباط زمانی برگزار این نشست در ایام محرم الحرام و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: جریان عاشورا، جریانی نخبه گرا و نخبه پرور است و در رأس این حرکت که با هدف اصلاح جامعه اسلامی به وجود آمده، نخبه‌ترین فرد جامعه قرار داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: امام حسین‌(ع) به عنوان یک انسان نخبه قیام کرد تا جامعه را از بدعت‌ها، خرافات و انحرافاتی که در دین انجام شده، نجات دهد.

وی اضافه کرد: تجربه دیگر ادیان الهی این حقیقت را آشکار کرده که دلیل به انحراف کشیده شدن ادیان وجود افراد سود جو و فرصت طلب و نبود نخبگانی همچون اباعبد الله الحسین‌(ع) است و یقینا اگر امت‌های گذشته نیز مانند امت پیامبر‌(ص) امامی همچون امام حسین‌(ع) داشتند، هرگز تحریف نمی شدند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: امام حسین‌‌(ع) نه تنها خودش نخبه بود، نخبه پروری می‌کرد و انسان‌های معمولی جامعه را ارتقای بینشی و عقیدتی بخشید؛ به گونه‌ای که از انسان‌های عادی، انسان‌های برجسته ای ساخت که تا پایان تاریخ همواره نام و یادشان زنده خواهد ماند.

حجت الاسلام عرب انصاری با اشاره به تناسب مکانی برگزاری این نشست در استان قم اظهارداشت: امروز قم را به عنوان مرکز ثقل تفکر توحیدی و ام‌القرای جهان اسلام می‌دانیم و اگر قرار است کسی به همه ابعاد حقیقت توحید برسد، بهترین و عالی ترین کرسی درسی و تحقیقی در قم قرار دارد.

وی افزود: قم، نخبه پرور است و این شهر و حوزه علمیه آن آثار و برکات فراوانی برای کشور، جهان اسلام و حتی بشریت داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم اضافه کرد: امروز حوزه علمیه توانسته تا فلسفه و معارف اسلامی را به سراسر دنی نشر دهد.

وی ادامه داد: در ابعاد علمی نیز توفیق یافیتم اسلام را با استدلال، قدرت و پشتوانه قرآن و روایات به مردم دنیا ارائه دهیم و اسلام غریب و مهجوری که قبل از انقلاب بود را دوباره احیا کنیم حجت‌الاسلام عرب انصاری در پایان تاکید کرد: قم مرکز نشر فرهنگ اهل بیت‌(ع) است و هر روز معارف حقیقی اسلام از آن به سراسر دنیا منتشر می‌شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم