۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

برخی خانواده‌ها زندگی را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند

برخی خانواده‌ها زندگی را با بنگاه اقتصادی اشتباه گرفته اند
گاهی اوقات خانواده‌ها زندگی را با بنگاه اقتصادی اشتباه می‌گیرند و توجهی به ارتباط عاطفی ندارند؛ در صورتی که زوجین باید نسبت به هم مهربان و حس فداکاری داشته باشند تا بتوانند زندگی مشترک را بر مبنای محبت و مودت پیش ببرند.
کد خبر: ۲۲۷۵

به گزارش  خیمه مگ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زینتی، صبح امروز در مراسم ازدواج 30 زوج طلبه و دانشجو در دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به ضرورت احیای ازدواج در جامعه، اظهار داشت: بدو شکل‌گیری ازدواج تا 5سال اول زندگی دوران بسیار حساس و مهمی است و خانواده دارای نوساناتی است که زوجین باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به این که بیشتر طلاق‌ها نیز در همان 5سال اول زندگی اتفاق می‌افتد، افزود: این دوره از زندگی دارای اهمیت زیادی است؛ چرا که زوجین هنوز به طور کامل با هم آشنا نشده‌اند و هر حرف کوچکی باعث دلخوری آنان می‌شود.

این کارشناس حوزوی، را مقدس‌ترین کانون در مکتب اسلام عنوان کرده و ادامه داد: تشکیل خانواده امری بسیار مهم و حفظ آن ضروری تر است، لذا زوجین باید در این راستا جدیت کاملی داشته باشند.

وی در ادامه به برخی راهکارها برای کاهش ناخرسندی‌های زندگی اشاره کرد و اذعان داشت:‌ زوجین باید در زندگی همواره برای خود الگوهای موفقی در نظر داشته باشند ودر این راستا هیچ الگویی بهتر از ائمه اطهار (ع) پیامبر اکرم (ص) و نیست.

وی تأکید کرد: زوجین باید در زندگی مشترک کارها را بدون منت انجام داده و ضمن درک یکدیگر، روحیه فداکاری را در خانواده تقویت کنند.

*مرز خانواده‌ها را نشکنیم

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زینتی تأکید کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که خانواده های نوپا باید به ان آهتمام داشته باشند،‌ احترام به یکدیگر است؛ بنابراین

زوجین باید در زندگی حس احترام به یکدیگر مخصوصا خانواده‌های هم را تقویت کرده و مرزهای خانوادگی را نشکنند.

این کارشناس حوزوی، ارتباط عاطفی را قوام زندگی مشترک دانسته و گفت: آیات و روایات فراوانی در دین اسلام در رابطه با به گسترش ارتباط عاطفی در زندگی وجود دارد، اما متأسفانه شاهدیم که گاهی اوقات برخی خانواده‌ها زندگی را با بنگاه اقتصادی اشتباه می‌گیرند و توجهی به ارتباط عاطفی ندارند؛ در صورتی که زوجین باید نسبت به هم مهربان و حس فداکاری داشته باشند تا بتوانند زندگی مشترک را بر مبنای محبت و مودت پیش ببرند.

وی همچنین بر آشنایی زوجین با شیوه‌های مناسب انتقاد، محبت‌ورزیدن و اصلاح‌کردن تأکید کرد و گفت: بسیاری از مشکلات زندگی بر اثر عدم آشنایی با شیوه بیان مقصود مورد نظر شکل می‌گیرد که زوجین باید به این امر توجه داشته باشند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم