۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰

شاهد تجلی شهامت حسینی در دنیا می باشیم

شاهد تجلی شهامت حسینی در دنیا می باشیم
امروز شاهد تجلی روح شهامت و ارزش های حسینی در سراسر دنیا هستیم و نمود آن را می توان در خیزش ها و انقلاب های اسلامی منطقه و جنبش های ضد سرمایه داری غرب دید.
کد خبر: ۲۲۷۶

به گزارش خیمه مگ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد با اشاره به این که مراسم عزاداری سیدالشهدا‌(ع) یک مراسم عادی نیست، اظهار داشت: دین اسلام با جان نثاری و فداکاری ائمه اطهار(ع) خصوصا ابا عبدالله الحسین (ع) حفظ و ماندگار شده است و امروز نیز عزاداری و سوگواری در مصائب اهل بیت علیهم السلام زمینه ساز تحقق اهداف عاشورایی است.

وی ادامه داد: تجلی و نمود فرهنگ تشیع و معانی نظیر غدیر، عاشورا و انتظار در عرصه جهانی پشت دشمن را می لرزاند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با تاکید بر این که محتوای مراسم عزاداری باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسوولین و مردم باید هوشیار باشند که دشمن کانون هایی مانند غدیر و عاشورا را هدف قرار داده و به دنبال آسیب زدن به پایه ها و ارزش هایی از این قبیل است.

* از ارزش‌های حسینی پاسداری کنیم

وی با اشاره به این که دشمن برای ضربه زدن به سوگواری ها به صورت جدی برنامه ریزی کرده است، عنوان کرد: باید با بهره گیری وعاظ و مادحین اهل علم و با اخلاص، معرفت زایی و تلاش بی وقفه از اندیشه ها و ارزش های حسینی پاسداری کنیم.

جانشین تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) یادآور شد: نباید با عزاداری ها عادی برخورد کرد، بلکه لازم است از این ظرفیت مناسب برای رشد معنوی و افزایش بصیرت جامعه نهایت استفاده را برد.

وی خاطرنشان ساخت: امروز شاهد تجلی روح شهامت و ارزش های حسینی در سراسر دنیا هستیم و نمود آن را می توان در خیزش ها و انقلاب های اسلامی منطقه و جنبش های ضد سرمایه داری غرب دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با اشاره به این که انقلاب اسلامی از عاشورا سرچشمه گرفته است، گفت: در جهاد امام حسین‌(ع) با ظلم محدودیت سنی و جنسی وجود نداشت و حضرت برای تحقق اهداف الهی خانواده خود را وارد جهاد کردند.

براساس گزارش روابط عمومی آستانه مقدسه، وی در پایان تاکید کرد: تبیین فرهنگ انتظار وجایگاه عاشورا همچنین انتقال آن به نسل های بعدی از اهمیّت بالایی برخوردار است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم