۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹

رشته‌های تحصیلی بانوان طلبه توسعه خواهد یافت

رشته‌های تحصیلی بانوان طلبه توسعه خواهد یافت
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: به توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز جامعه احتیاج داریم.
کد خبر: ۲۲۷۸

به گزارش خیمه مگ ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی در نشست معاونان آموزش مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران، مدارس علمیه خواهران را نیازمند توسعه کمی و کیفی دانست و یکی از مصادیق توسعه کیفی را توسعه رشته‌های تحصیلی برشمرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 43 مرکز حوزوی سطح سه (کارشناسی ارشد) در کشور مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: از این تعداد 35 مرکز تنها رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول را ارائه می‌کنند، پنج یا شش مرکز علاوه بر این دو رشته، رشته کلام اسلامی را نیز ارائه می‌کنند و سایر رشته‌ها در دو موسسه آموزش عالی حوزوی ارائه می‌شود.

*با کمبود استاد روبه‌رو هستیم

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران یکی از موانع اصلی توسعه رشته‌ها در شهرهای مختلف را کمبود استاد ذکر کرد و افزود: باید جذب استاد را افزایش دهیم و رشته‌ها را اضافه کنیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه کمی در حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 35 میلیون نفر از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، نزدیک به یک میلیون و 600 هزار دانشجوی دختر و زن و 6 میلیون دانش‌آموز دختر در کشور داریم که این امر ایجاب می‌کند تا در هر روستا و در هر محله از هر شهر یک بانوی طلبه داشته باشیم.

*برنامه‌های آموزشی حوزه‌ خواهران تغییر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی یکی از امور ضروری در بررسی کیفیت آموزش را بررسی میزان تناسب برنامه درسی با اهداف آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران دانست و یادآور شد: کار بازنگری در نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان سال به نتیجه می‌رسد و در صورت تصویب شورای عالی حوزه‌های علمیه از سال آینده با تغییرات قابل توجه در برنامه آموزشی مواجه خواهیم بود.

وی هدف حوزه‌های علمیه را تربیت طلاب فاضل و مهذب که بتوانند نسبت به مسائل پاسخگو باشند، دانست و ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری پاسخگویی حوزه‌های علمیه باید به نیازهای حوزه، نیازهای جامعه پیرامونی و جامعه بین‌الملل باشد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نظام فرزند حوزه است، گفت: تامین نیازهای نظام اسلامی در بخشی که به حوزه‌های علمیه خواهران مربوط می‌شود، بر عهده ما است، پس حوزه باید تلاش کند تا آنچه به خودش مربوط می‌شود را محقق سازد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی حوزه های خواهران،وی با بیان این که در این عرصه بخشی از کار بر عهده ستاد مرکز، بخشی از کار بر عهده مدیریت‌های استانی و بخشی از کار بر عهده واحدهای حوزوی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اهتمام معاونین آموزش باید بر این باشد که امور آموزشی تا حد امکان در مدارس علمیه انجام بگیرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم