۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰

بسیجیان از سیره علما الگو باید بگیرند

بسیجیان از سیره علما الگو باید بگیرند
بسیجیان می‌توانند با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع)، علما،‌ بزرگان و مخصوصاً ‌امام راحل و رهبری را الگوی خود قرار دهند تا در همه مرحل موفق باشد.
کد خبر: ۲۲۸۲

به گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن دری در گفتگویی با یکی از عوامل پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس را وجود روحیه بسیجی دانست و اظهار داشت: ایمان به خدا، یکپارچگی مردم و تبعیت از ولایت از شاخصه‌هایی بود که باعث شد تا انقلاب اسلامی ایران پیروز و از کورا‌ن‌ حوادث پس از آن نیز موفق بیرون آید و امروز این عوامل باید سرلوحه کار بسیجیان قرارگیرد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) در آذرماه سال 58 افزود: در آن زمان معمار کبیر انقلاب با بینش الهی؛ بسیج را شجره طیبه‌ای خواندند که می‌تواند میوه‌های خوبی تحویل جامعه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری ادامه داد: امروز بعد از گذشت سه دهه از انقلاب، با نگاهی گذرا به سابقه نهاد مقدس شاهدیم که بسیج در تمام عرصه‌ها موفق عمل کرده و ثمرات خوبی برای جامعه داشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان، راهیان نور بسیج باتأکید بر نقش مؤثر در پاسخگویی به خرافات، جنگ نرم و شبهات، گفت: بسیجیان می‌توانند با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع)، علما،‌ بزرگان و مخصوصاً ‌امام راحل و رهبری را الگوی خود قرار دهند تا در همه مراحل موفق باشد، البته همین روحیه و فرهنگ بسیجی توانسته است تاکنون از کیان انقلاب محافظت نماید.

*جوانان را به سوی بسیج سوق دهیم

وی به برخی از وظایف امروز بسیج هم اشاره کرد و یادآور شد: آشنایی نسل‌های جدید با فرهنگ ایثار و شهادت در قالب بسیج نیاز امروز جامعه است که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق جوانان را به سوی بسیج سوق داد و بر بصیرت آنها افزود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دری در پایان بر حضور جوانان و به خصوص طلاب و دانشجویان در مناطق جنگی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: در بازدید از مناطق جنگی ضمن آشنایی جوانان با سختی‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس در افزایش سطح بصیرت و تقویت روحیه ایثارگری و رشادت بسیار مؤثر خواهد بود و می‌تواند آنها را در پیمودن راه شهدا مصمم‌تر نماید. 

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم