۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰

اسناد سیاسی مرحوم آخوند خراسانی جمع‌آوری شده است

اسناد سیاسی مرحوم آخوند خراسانی جمع‌آوری شده است
رییس دفتر تبلیغات اسلامی از جمع‌آوری و انتشار اسناد سیاسی و تاریخی مرحوم آخوند خراسانی خبر داد.
کد خبر: ۲۲۸۳

به گزارش خیمه مگ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد واعظی در دیدار اعضای ستاد کنگره بین‌المللی آخوند خراسانی با ارائه گزارشی از برگزاری کنگره علمای سلف از سوی دفتر تبلیغات اسلامی، گفت: در راستای برگزاری کنگره مرحوم آخوند مجموعه اسناد ایشان در سه جلد جمع‌آوری و چاپ شده‌است که یک جلد از آن مطالب جدیدی است.

وی، جمع‌آوری و چاپ اسناد سیاسی و تاریخی ایشان را از دیگر اقدامات ستاد کنگره برشمرد و افزود: ‌مجموعه سه جلدی از فتوای مرحوم آخوند خراسانی تهیه شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: با ارائه مقالاتی از سوی صاحب نظران 50 مقاله برگزیده شد، که در سه مجلد چاپ می‌شود.

وی با اشاره به این که متن اولیه زندگی‌نامه مرحوم آخوند توسط نوه ایشان نوشته شده‌بود خاطرنشان ساخت: زندگی‌نامه این عالم فقید با استفاده از نظرات مراجع و علما از جمله آیت‌الله‌العظمی بشیری زنجانی در یک جلد تکمیل شده‌، همچنین دروس اخلاق ایشان نیز ضمیمه زندگی‌نامه گردید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین واعظی زمان برگزاری کنگره را روزهای 23 و 24 آذرماه اعلام کرد و گفت: شخصیت های علمی و دینی از کشورهای عراق، افغانستان و... در کنگره مرحوم آخوند حضور خواهد داشت.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان از حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برای سخنرانی در افتتاحیه کنگره مرحوم آخوند خراسانی دعوت به عمل آورد و معظم‌له نیز اظهار امیدواری کردند که بتوانند در این کنگره شرکت کند.

محمد جواد صاحبی دبیر همایش بین‌المللی آخوند خراسانی نیز در این دیدار با ارائه گزارش کوتاهی، گفت: کنگره مرحوم آخوند چهارمین کنگره در راستای بزرگداشت شخصیت‌های بزرگ حوزه است که دفتر تبلیغات اسلامی آن را برگزار می‌کند.

وی افزود: نشریه ای به منظور اطلاع رسانی پیرامون کنگره منتشر شده و شماره بعدی آن نیز منتشر می‌شود، همچنین نشست‌های علمی در مشهد به صورت سمینار با حضور علما و فضلای خراسان برگزار گردیده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم