۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

گردهمایی روحانیون مستقر سراسر کشور در قم انجام شد

گردهمایی روحانیون مستقر سراسر کشور در قم  انجام شد
دومین گردهمایی آموزشی، تخصصی و مهارتی روحانیون مسقر سراسر کشور، صبح امروز با حضور 250 نفر از مبلغان در سالن مجتمع فرهنگی نور قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۲۸۵

به گزارش خیمه مگ،مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصصی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت وگویی، با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: این همایش چهار روزه به منظور ارائه آموزش ها و مهارت های تبلیغی به مبلغین و روحانیون مستقر سراسر کشور، استفاده از تجارب مبلغان موفق و برگزاری نشست های تخصصی در مجتمع فرهنگی نور حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام علی دارابی افزود: در این گردهمایی 250 نفر از روحانیون مستقر که برای اولین سال جذب سازمان تبلیغات اسلامی 31 استان کشور شده اند حضور دارند و از سخنرانی ها و نشست هایی که توسط اساتید برجسته حوزه و عرصه تبلیغ برگزار خواهد شد، بهره مند می گردند.

وی به برنامه های این دوره 4 روزه اشاره کرد و ادامه داد: افتتاحیه این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین موسی پور برنامه ریزی شده بود که متاسفانه به دلیل مشکلاتی نتوانستیم از حضور وی استفاده کنیم، همچنین بعد از ارائه گزارشی از برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی روحانیون مستقر، بحث برنامه ریزی معنوی از سوی استاد موسوی هوایی ارائه می گردد.

حجت الاسلام دارابی اضافه کرد: همچنین در نوبت عصر مسئله ضرورت های تبلیغ دین توسط حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و شیوه بیان احکام توسط حجت اسلام و المسلمین اکبری ارائه می گردد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: بعد از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی، در زمینه نقش ادبیات در اثرگذاری تبلیغ، برنامه زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) را خواهیم داشت.

مسئول برگزاری این گردهمایی روحانیون مستقر به برنامه های روز یکشنبه اشاره کرد و بیان داشت: بررسی مسئله مهدویت و نحوه پاسخ به شبهات این عرصه توسط استاد جعفری، دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، همچنین آشنایی با اصول امداد رسانی در طب اسلامی توسط استاد دکتر رفیعی، روش های جذب جوانان توسط حجت الاسلام والمسلمین راستگو و صحت قرائت توسط استاد حبیبی و در پایان زیارت مسجد مقدس جمکران از برنامه های روز یک شنبه این همایش به شمار می‌رود.

وی برنامه های روز دوشنبه همایش را سخنرانی در زمینه جایگاه تبلیغ از دیدگاه نهج البلاغه و ویژگی های مبلغ موفق توسط استاد دلشاد تهرانی ارائه و دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی عنوان کرد.

حجت الاسلام دارابی در پایان به برنامه های اختتامیه این همایش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در این مراسم که روز سه شنبه برگزار می گردد، آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم به سخنرانی می‌پردازند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم