۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

غدیر اسلام را بیمه کرده است

غدیر اسلام را بیمه کرده است
با غدیر خم، کمال دین اسلام برای همیشه بیمه شد؛ البته بعد از غدیر انحرافات، غفلت ها و جریانات فراوانی ایجاد شد تا مجد و عظمت اسلام را به افول بکشد، ولی امامت علی‌بن‌ابیطالب(ع) مانع از این مسئله شد.
کد خبر: ۲۲۹۰

به گزارش خیمه مگ، حجت الاسلام والمسلمین انصاری بویراحمدی، امروز در نشستی با خبرنگاران با بیان این‌که مکتب اسلام، مکتبی مترقی و جهان شمول است، گفت: اسلام، خصوصیات ویژه ای دارد که در هیچ یک از ادیان الهی دیده نمی شود؛ از جمله این ویژگی ها مسئله خاتمیت در نبوت است که ویژه دین اسلام می باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های دین اسلام که هیچ یک از ادیان الهی از آن برخوردار نیستند و حتی در مباحث کلامی و اعتقادی به عنوان یک نقص در سایر ادیان مطرح می شود، مسئله امامت و ولایت است که خداوند با اختصاص این ویژگی به دین مبین اسلام، آن را از دیگر ادیان الهی متمایز ساخته و کاملترین دین معرفی کرده است.

*غدیر مسلمانان را بیدار کرد

حجت الاسلام انصاری بویراحمدی خاطرنشان ساخت: معتقدیم وقایع مهم و رویدادهای حساس جهان اسلام و بیداری های اسلامی ارتباط وسیق و عمیقی با فرهنگ غدیر دارد و از آثار و برکات این روز بزرگ است که مسلمانان دوباره زنده، بیدار و عدالت خواه شده اند.  

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به تاریخچه طرح مباحث غدیر و مسئله جانشینی پیامبر اکرم (ص) ادامه داد: گرچه پیامبر (ص) در فرصت های مناسب و به بهانه های گوناگون مسئله جانشینی را مطرح کرده و امام علی (ع) را امام مردم بعد از خود معرفی کردند، ولی به صورت رسمی در عید غدیر جانشینی ایشان مطرح گردید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری بویراحمدی اضافه کرد: بیان مسئله غدیر و اعلام رسمی جانشینی امام علی (ع) آنقدر اهمیت داشت که خداوند در دو آیه معروف ولایت به پیامبر (ص) دستور می دهد که اگر این رسالت را ابلاغ نکنی، وظیفه ات را انجام نداده ای؛ بعد از ابلاغ این رسالت نبی اکرم (ص) تصریح می کند که خداوند امروز دین را بر مردم کامل کرد وتا روز قیامت بر این دین راضی شده است.

رییس مجمع جهانی شیعه شناسی تأکید کرد: با غدیر خم، کمال دین اسلام برای همیشه بیمه شد؛ البته بعد از غدیر انحرافات، غفلت ها و جریانات فراوانی ایجاد شد تا مجد و عظمت اسلام را به افول بکشد، ولی امامت علی‌بن‌ابیطالب(ع) مانع از این مسئله شد.

*امام خمینی پرچم علوی را برافراشت

حجت الاسلام انصاری بویراحمدی در ادامه با بیان این‌که در عصر کنونی مکتب اسلام اصیل و ناب توسط امام خمینی زنده شد ، اظهارداشت: امام راحل پرچم علوی را برافراشت و با پیروزی انقلاب اسلامی، امید و نشاط را در امت های اسلامی ایجاد کرد.

رییس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: این بیداری های اسلامی و تحولات منطقه از آثار و پیامد های مثبت و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همه فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام لازم و ضروری است در راستای معرفی فرهنگ غدیر به جهانیان تلاش کنند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم