۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
برگزیدگان چهارمین دورهٔ مسابقهٔ گویندگی «صدای تو» معرفی شدند

خوانش کتاب «ملکا ذکر تو گویم» توسط دختران و پسران نوجوان

خوانش کتاب «ملکا ذکر تو گویم» توسط دختران و پسران نوجوان
برگزیدگان چهارمین دورهٔ مقدماتی مسابقات گویندگی صدای تو با محوریت کتاب ملکا ذکر تو گویم نوشتهٔ دکتر سمیه‌سادات لوح‌موسوی که در فرهنگسرای اشراق برگزار شده بود معرفی شدند.
کد خبر: ۲۵۰۱

چهارمین دورهٔ مقدماتی مسابقات گویندگی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و رقابت نهایی برگزیدگان روز ۲۸آذر برگزار و از میان ۳۰برگزیده نهایتاً ۸نفر به مرحلهٔ نهایی مسابقات راه پیدا کردند. گفتنی‌است ۲نفر از برگزیدگان نهایی کمتر از ۱۱سال سن دارند.

اسامی برگزیدگان به ترتیب عبارتند از: محدثه شکرچیان، یاسمین ابراهیمی، غزل آقاشاهی، شکیلا یاحقی، هلیا برخورداری، کیمیا گنجیان، ریحانه فلاح، امیرعباس تاجیک.

شهاد زمانی یکی‌از داوران این دوره از مسابقات در خصوص معیارهای هیئت داوران اظهار کرد: طنین و رنگ صدا، لحن متناسب خوانش کتاب و وقف و وصل‌ها و تسلط شرکت‌کنندگان بر متن کتاب از معیارهای اصلی ما در مسابقه بود.

زمانی با اشاره به رقابت تنگاتنگ منتخبان، دربارهٔ استعدادهای فصل چهارم مسابقه گفت: در این فصل شاهد استعدادهای خوبی بودیم و ۸نفر از برگزیدگان صداهای بسیارخوبی داشتند و بر اجرای خود مسلط بودند.

وی تأکید کرد: کارکرد این مسابقات شناسایی افراد مستعد است تا در مسیر درستی آموزش ببینند ضمن آنکه در این مسابقه کتاب هم خوانده می‌شود و فرهنگ کتابخوانی ترویج می‌شود.

همچنین سیدمحمدعلی لوح‌موسوی از دیگر داوران دربارهٔ مبنای انتخاب برگزیدگان گفت: مبنا برای انتخاب افراد استعداد و هوش آن‌هاست و شخصاً مدل اجرای آن‌ها خیلی مدنظر من نیست؛ ممکن است فردی اجرای چشمگیری نداشته باشد اما استعداد بسیاری در حوزهٔ گویندگی و اجرا داشته باشد.

علیرضا مجمع‌الصنایع یکی دیگر از داوران مسابقه با بیان اینکه لحن در گویندگی یکی‌از مهم‌ترین مواردی است که به منظور دستیابی به موفقیت باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: لحن درحقیقت خوانشی است که با توجه به فضای حاکم بر متن و جملات آن باید انتخاب و بیان گردد.

گفتنی است پس‌از اعلام نفرات برگزیده از سوی هیئت داوران، جوایزی به برگزیدگان اهدا و عکس‌هایی به یادگار گرفته شد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم