۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگوی برای رفع چالش‌های خانواده می باشد

زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگوی برای رفع چالش‌های خانواده می باشد
استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی برای رفع چالش‌های اقتصادی در خانواده هستند.
کد خبر: ۲۶۱۲

به گزارش خیمه مگ، خانم فاطمه ناصری استاد مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب در نشستی که روز گذشته با طلاب این مدرسه و به‌مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، به معرفی کتاب الگوی فاطمی در چالش‌های اقتصادی، به عنوان نویسنده و پژوهشگر این کتاب، پرداخت و اظهار داشت: به طور کلی در این کتاب به بررسی الگوگیری از حضرت زهرا(س) در مواجهه با چالش‌های اقتصادی خانواده پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: در ابتدا به بررسی مفاهیم اصلی عنوان کتاب پرداخته شده، از جمله معنای الگو، بررسی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) که به‌عنوان الگو برای کل جهانیان هستند و حتی ائمه معصومین(ع) و امام عصر(عج) نیز ایشان را به عنوان الگو و اسوه خود معرفی نمودند.

وی یادآور شد: همچنین در آن به معنای اقتصاد، خانواده و اهمیت خانواده و نقش هریک از مرد و زن در اقتصاد خانواده پرداخته شده است، در کنار نقش سایر اعضای خانواده، مادر در جایگاه همسری و مادری که عمده منابع مصرفی خانواده در اختیار اوست، نقش به سزایی در ساماندهی و مدیریت صحیح بین درآمد و مصرف، توازن برقرار می‌کنند.

ناصری با اشاره به اینکه بررسی چالش‌ها و مشکلات اقتصادی که بیشتر خانواده‌ها با آن مواجه هستند از دیگر موارد این کتاب است، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات، اعتیاد، فقر، سوء مدیریت و نداشتن درایت، بزه‌کاری نوجوانان و جوانان، مشکلات روحی و روانی، افراط و تفریط در مصرف و کار کردن و عدم تربیت اقتصادی فرزندان می‌باشد.

وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مباحث و نگاه الگویی به سیره بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) نویسنده به ارائه راه‌کار برای بهبود و رفع این چالش‌های اقتصادی پرداخته است.

استاد حوزه علمیه خواهران، تصریح کرد: با بهرگیری از منابع معتبر در خصوص سیره حضرت زهرا(س) و الگوگیری از این بانوی نمونه دو عالم به ارائه راه‌حل‌هایی در هنگام مواجه با چالش‌های اقتصادی خانواده پرداخته شده است.

وی یادآور شد: بهترین رفتارها صبر و بردباری در مواجه با مشکل و به کار بردن نیروی فکر و بهره بردن از دستورات بزرگان دین برای حل مشکل به جای جزع و فزع کردن مطرح شده است، همچنین مدیریت صحیح وضع موجود اقتصادی در خانواده‌ها برای مدیریت صحیح، نیازمند لوازمی مانند تقسیم کار بین اعضای خانواده، قناعت، رفاه خانواده، مشورت در خانواده و برنامه ریزی دقیق و سنجیده است.

وی اذعان کرد: از دیگر راه‌حل‌ها برای رفع چالش‌های اقتصادی خانواده‌ها، ساده زیستی و ساده پوشی و داشتن زندگی ساده و بدون تجملات و اسراف کاری است.

ناصری خاطرنشان کرد: کار، تلاش و فعالیت برای رفع مشکلات، همکاری و همدلی اعضای خانواده با هم در زمان نابسامانی‌های اقتصادی، مدیریت مصرف در خانواده و صرفه جویی و میانه روی در آن، به اعتدال رساندن خواسته‌ها و انتظارات اعضای خانواده و تا حد ممکن از حق و حقوق ضایع شده خود و خانواده دفاع کردن و تربیت صحیح اقتصادی فرزندان مطابق با سیره نورانی حضرت زهرا(س) است.

وی تأکید کرد: تمامی راه‌حل‌های مطرح شده در این کتاب با تمسک به زندگی نورانی و ملکوتی حضرت فاطمه(س) و مطابق سازی با زندگانی امروزی می‌باشد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم