۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰

حضرت زهرا(س) با شهادت خود اجازه نداده است که دشمنان قرآن، نبوت و امامت را از بین ببرند

حضرت زهرا(س) با شهادت خود اجازه نداده است که دشمنان قرآن، نبوت و امامت را از بین ببرند
حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: حضرت زهرا(س) با شهادت خود این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و اجازه ندادند که دشمنان قرآن، نبوت و امامت را از بین ببرند. هر مومنی تا قیامت مدیون حضرت زهرا(س) است.
کد خبر: ۲۶۶۸

به گزارش خیمه مگ،حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از خصوصیات مومن این است که از فرصت های زندگی بهترین استفاده را می برد زیرا طبق روایات فرصت ها همچون نسیم زودگذر هستند.

وی با بیان اینکه تهدیدهای زندگی خود را تبدیل به فرصت و بلاها را تبدیل به نعمت کنید، عنوان کرد: حاج قاسم می فرمودند فرصتی که در تهدیدها و بلاها هست در نعمت ها نیست. به طور کلی بلاها و نعمت ها نسبی هستند که می توانند تغییر پیدا کنند ما می توانیم با اعمال و عکس العمل های خود بلا و نعمت را تغییر بدهیم.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر کسی در نعمت شاکر باشد و در مسیر رضایت الهی به کار ببرد خداوند به شخص بیشتر می دهد اما اگر کسی کفران نعمت کرد خداوند چون بنده خود را دوست دارد دیگر نمی دهد که به خود خسارت نزند. وقتی انسان غذایی را می خورد اگر هضم نشود نمی تواند غذای بعدی را بخورد.

وی با بیان اینکه برخی انسان ها با نعمت به خداوند نزدیک نمی شوند اما در بلا نزدیک خداوند می شوند. اظهار کرد: مومن بلا می بیند اما در بلا درمانده و گرفتار نمی شود زیرا خداوند متعال مسیر رفع بلا را برای او باز می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه عالم لشکر خداست؛ ابراز کرد: 80 یا 90 سال پیش کشاورزی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی یکی از علمای بزرگ آمد و گفت آفت ملخ ما را بیچاره می کند؛ اقا فرمودند شما زکات نمی دهید ملخ ها حق فقرا را می خورند؛ کشاورز قسم خورد اگر محصول درآمد زکات آن را بدهد؛ حسن علی نخودکی یک بسم الله الرحمن الرحیم نوشت که در زمین کشاورزی خود قرار دهد؛ آن سال ملخ ها به زمین های کشاورزی حمله کردند اما به جای اینکه ساقه های گندم را بخورند علف های هرز را خوردند آن سال محصول کشاورزی آن کشاورز چند برابر شد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بندگی حاج قاسم و مدافعان حرم تهدید بسیار بزرگ را به فرصت تبدیل کرد؛ گفت: از بزرگترین تهدیدهای زمان ما داعش بود که با اعتقاد وارد شده بودند به انتحاری می پرداختند و آدم می کشتند؛ حاج قاسم و مدافعان حرم زمانی که همه به آنها طعنه می زدند که شما برای اسد می جنگید رفتند واین قائله را در 6 سال جمع کردند؛ با این اقدامات ایران قدرت اول منطقه شد که بلکه فراتر از منطقه تا آفریقا و آمریکای جنوبی جبهه مقاومت تشکیل شد؛ که امروز یکی از محورهای جبهه مقاومت یعنی حماس در مقابل اسرائیل و آمریکا متحدان غربی او ایستادگی کرده و ماشین جنگی آنها را به گل نشانده است، کار اسرائیل این است که فقط با بمب زدن کودکان و زنان را می کشد و این نشان از ضعف آنها دارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر در بلا و هر گرفتاری شما خط قرمزهای الهی را رد نکنید خداوند وعده کرده است که مسیر رفع آن را برای شما باز می کند. اظهار کرد: بزرگترین تهدید برای عالم اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) رخ داد که قرار نبود نبوت و امامتی باقی بماند. حضرت زهرا(س) با شهادت خود این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و اجازه ندادند که دشمنان قرآن، نبوت و امامت را از بین ببرند. هر مومنی تا قیامت مدیون حضرت زهرا(س) است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم