۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰

علمای دین ادامه‌دهنده راه انبیاء می باشند

علمای دین ادامه‌دهنده راه انبیاء می باشند
تمام انبیای الهی،با صبر و پایداری و استقامتی که در راه تحمل رنج و سختی های داشتند، توانستند دین خدا را در جامعه پیاده کنند و علمای دین نیز پیرو راه انبیاء هستند.
کد خبر: ۲۶۹۷

به گزارش خیمه مگ، معظم له (امروز) در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،استقامت را از ویژگی های مسلمانان راستین دانستند و اظهارداشتند: خدای متعال انسان هایی که در راه اهداف و آرمان اسلامی خود ایستادگی می کنند را ستوده است.

ایشان با بیان این که رسیدن به اهداف بلند اسلامی جز با تحمل و رنج حاصل نمی شود افزودند: افرادی که توانایی تحمل رنج و سختی ها را ندارند نمی توانند به هدف خود برسند .

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کردند: خدای متعال دربیش از 15 جای قرآن به صبر و استقامت انسان های راستین اشاره و آن را تاکید قرار داده است .

معظم له ادامه دادند: تمام انبیای الهی ، با صبر و پایداری و استقامتی که در راه تحمل رنج و سختی های مشرکان داشتند، توانستند دین خدا را در جامعه پیاده کنند و علمای دین نیز پیرو راه انبیاء هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهارداشتند: برای زنده نگه داشتن روحیه استقامت و پایداری بیان زندگی انبیا الهی و ائمه اطهار (ع) و مجاهدان راه خدا بسیار موثر بوده و بیانگر تشنگی و گرسنگی آزادمردان و مجاهدان است .

ایشان با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در صحیفه نور بیان داشتند: تمام انبیای الهی از حضرت ابراهیم ، موسی کلیم و عیسی و خاتم پیامبران محمد مصطفی (ص) با دردست داشتن ابزار مبارزه و توحید توانستند دین خدا را در جامعه پیاده کنند .

ایشان تاکید کردند: روحیه ایستادگی و پایداری انبیای الهی باعث گسترش دین خدا در جامعه بود و درهدف خود هم هیچ گاه دست از مبارزه نکشیده و با ایستادگی و پایداری توانستند دشمنان خود را شکست دهند .

این مرجع تقلید، مجاهدان در راه حق را محسنین نامیدند و اظهارداشتند: تمام رزمندگان اسلام که برای برپایی دین اسلام و ناب محمدی تلاش می کنند محسنینی هستند که با شناخت کامل موقعیت و جایگاهشان در این راه گذاشته و جانفشانی می کنند که نیرو های نظام اسلامی از این دسته اند .

معظم له با اشاره به برگزاری دوره های بصیرت افزایی نیرو های مسلح در قم گفتند: برگزاری این دوره ها برای نیروی های مسلح این فرصت را ایجاد کرده تا از معارف مکتب اهل بیت(ع)، حرم حضرت معصومه (س) و طلاب حوزه علمیه قم آشنا شوند و این از توفیقات الهی برای رزمندگان اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: در آخرالزمان، قم جایگاه امن الهی خواهدبود، و بنا بر روایاتی بساط علم از کوفه و نجف برچیده شده و در قم رشد و بالندگی خواهد داشت و صدای اسلام ناب که بیدار گر مسلمانان و ملت های آزادی خواه جهان است از قم شنیده خواهد شد .

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ،با اشاره به الطاف خدای متعال به پیامبر اسلام بیان داشتند : خدای متعال در همه سختی ها حامی پیامبر بوده و او را در این سختی ها یاری کرده به طوری که پیامبر اسلام با 64 جنگ در دوران رسالت مواجه شد که همه سختی های آن را خدای متعال برطرف کرد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تحمل سختی های زمانه توسط رهبر معظم انقلاب گفتند : زمانی که از مسافرت عتبات عالیات برگشتم به محضر ولی امر مسلمین رسیدم ، و به مقام معظم رهبری عرض کردم آقا هروقت شما را نگاه می کنم که ابروهای شما سفید شده ناراحت می شوم که چه قدر زمانه ، دشمنان داخل و خارج سختی ها به شما فشار می آورد ولی خدای متعال سعه صدربالایی به شما عنایت کرده و استقامت می کنید .

معظم له گفتند : حضرت آیت الله خامنه ای ، کشتی انقلاب را در امواج مختلف زمانه رهبری و سکانداری کرده اند و این حاکی از شجاعت و روحیه قوی الهی ایشان است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم