۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

آيت الله العظمي فاضل لنكراني نماد مكتب فقهي اصولي قم بودند

آيت الله العظمي فاضل لنكراني نماد مكتب فقهي اصولي قم بودند
عضو هيات رئيسه خبرگان رهبري، آيت الله العظمي فاضل لنكراني(ره) را از استوانه‌هاي انقلاب و یاور امام و رهبری دانسته و گفت: می‌توان این مرجع فقید را به عنوان نماد مكتب فقهي اصولي حوزه علمیه قم معرفي كرد.
کد خبر: ۲۷۰۶

به گزارش خیمه مگ،آيت الله سيد احمد خاتمي در آستانه فرا رسيدن پنجمين سالگرد ارتحال حضرت آيت الله فاضل لنكراني(ره) در گفتگویی، اين عالم رباني را داراي ابعاد مختلف شخصيتي دانست و اظهارداشت:اين مرجع فقيد، فقيه اصولي برجسته اي بودند كه با توجه به درجه علمي مي‌توان ايشان را به عنوان نماد مكتب فقهي اصولي قم معرفي كرد.

وي با اشاره سبك و كرسي تدريس حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره)، افزود: ايشان در تدريس هم سبك آيت الله العظمي بروجردي و هم سبك فقهي و اصولي امام خميني (ره) را داشتند كه از اين حيث ايشان از جهت علمي فقيهي برجسته بودند .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بعد اجتماعي شخصیت اين مرجع فقيد، تصريح كرد: ايشان علي رغم درجه بالاي علمي همواره تا آخر عمر گرانقدر خويش در متن مردم بود و مردمي زندگی كرد.

آيت الله خاتمي در ادامه يكي ديگر از برجسته ترين ابعاد شخصيتي اين عالم رباني را ولایت‌پذيري ايشان ذكر كردو ابراز داشت:اين مجاهد خستگي ناپذير از استوانه‌هاي محكم انقلاب بود وشايد براي نسل جديد تازه باشد كه بدانند حضرت آيت الله فاضل لنكراني(ره) در دوره جنگ مسئول بسيج حوزه علميه بودند.

 

*ارادت ویژه به امام و رهبری

وي با بيان اين مطلب كه ارادت اين عالم رباني به ولایت فقیه چه در دوره امام خميني(ره) و چه در دوره مقام معظم رهبري قابل انكار نيست،تاكيد كرد: ايشان در زمان حيات امام خميني (ره) و براي احياي نام و خاطره معمار كبير انقلاب، متن فقهي اش را تحرير الوسيله قرار داد و تفسير الشرعيه را بر اساس تحرير الوسيله نوشت .

عضو جامعه مدرسين حوزه اضافه كرد:بعد از ارتحال امام خميني(ره) نيز ايشان آنچه در توان داشت براي تقويت ولايت فقیه و مقام معظم رهبري به كار بردند.

 

*نگاه تحول گرایه به حوزه

وي در بخش پاياني این گفتگو با اشاره به نگاه تحول گرايانه ايشان به حوزه، گفت: حضرت آيت الله فاضل لنكراني(ره) از پيشگامان نظم و ساماندهي حوزه بعد از انقلاب بودند كه در اين دوره تلاش زيادي در ساماندهي حوزه داشتند و بسياري از برنامه‌هايي كه هم اكنون در حوزه اجرا مي شود، همان‌هايي است كه در دوره مديريت اين عالم فقيد برنامه ريزي شده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم