۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

پایه انقلاب قرآن می باشد

پایه انقلاب قرآن می باشد
حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج اخلاق اسلامی در جامعه، گفتند: انقلاب ایران مبتنی بر اسلام و قرآن است.
کد خبر: ۲۷۰۸

به گزارش خیمه مگ،حضرت آیت الله سبحانی، پیش از ظهرامروز، در دیدار مسئولین ستاد بزرگداشت هفته معلم که در موسسه امام صادق(ع) برگزارشد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهارداشتند: همانطوری که در قرآن به تصریح بیان شده است دو طایفه در روی زمین حکومت می‌کنند؛ گروهی همچون فراعنه ، نمرودها و ... فقط در صدد تامین خواسته‌های نفسانی خود هستند و کاری به انسانیت و کمال جویی بشر ندارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان‌های متقی ، برپا کننده نماز در جامعه هستند، تصریح کردند: در مقابل فراعنه، گروهی بر روی زمین حکمرانی می‌کنند، به دنیال هوا و هوس نیستند و صرفا به دنبال برپا کردن نماز و هدایت جامعه به سمت ارتباط با خدا می‌باشند.

رئیس موسسه امام صادق (ع) افزودند: افرادی که خود را با انوار الهی مانوس می‌کنند، جامعه را نمازی کرده و به فقرا و مستمندان رسیدگی می‌کنند و در هرکجا که باشند فریضه امر به معروف و نهی از منکر را پیاده می‌کنند.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به فلسفه نظام اسلامی، تاکید کردند: انقلاب مردم ایران در راستای برپایی فریضه امر و به معروف و اخلاق در جامعه شکل گرفت.

ایشان در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد انواع فتنه، اظهارداشتند: در این روایت به فتنه ای اشاره شده است که برای سرنگونی جابرین و ستمکاران و برپایی نظام جمهوری اسلامی به صورت هدفمند شکل می‌گیرد؛ در واقع کلمه فتنه در زبان عربی معانی مختلفی دارد که در برخی جاها به شورش‌های کور بی هدف تعبیر می‌شود و در بعضی جاها به معنای امتحان آورده می‌شود .

این مرجع تقلید در ادامه با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام مکتبی دنیا است، گفتند: نظام جمهوری اسلامی ایران با توجه به بنیه‌های معنوی و الهی که دارد برای گسترش اخلاق و تقوا در جامعه شکل گرفته است؛ چرا که نظام ما با تمام نظام‌های دنیا فرق دارد؛ نظام‌های دنیا متکی بر مادیات بوده، ولی نظام ما مبتنی بر اسلام و قرآن است .

رئیس موسسه امام صادق (ع) تصریح کردند: مسئولین سپاه در تمام رده‌ها با توجه به برخی از وظایف محوله، باید عارف به احکام و قرآن باشند و مکتبی بودن را به تمام معنا حفظ نمایند؛ چرا که در نظام اسلامی، مکتبی بودن و الهی بودن دو شرط اساسی به شمار می‌آید.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان با توصیه به فرماندهان و مسئولین عقدیتی سپاه، خاطر نشان ساخت: همه باید تلاش کنند تا مباحث عقدیتی به وجود سپاهیان تزریق شود

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم