۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

ایران اسلامی کانون بیدارگری ملت‌های آزاده می باشد

ایران اسلامی کانون بیدارگری ملت‌های آزاده می باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب، ایران اسلامی را کانون قدرت و بیدارگری ملت‌های آزاده دانستند.
کد خبر: ۲۷۰۹

به گزارش خیمه مگ، این مرجع تقید ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح کشور با اشاره به اهمیت مطالعه و تدبر در خطبه تاریخی حضرت زهرا(س)، اظهارداشتند: این خطبه، در بردارنده سیزده مطلب بسیار مهم از جمله توحید، نبوت، امامت و نقش مردم در ایجاد حکومت عدل، است.

ایشان افزودند: حضرت زهرا(س) در این خطبه و خط سیر منطقی نظام آفرینش و نقش آفرینی نظام نبوت و ولایت در سعادت انسان‌ها را مطرح کردند؛ این خط، مهم ترین خطی است که انسان‌ها باید در رفتار، مشی و سلوک خود به آن توجه کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به این مطلب که واقعه شهادت حضرت زهرا(س)، محکم ترین دلیل حقانیت ولایت امام علی(ع) و شیعه است، تصریح کردند: شهادت حضرت، آن هم به این شکل و انحراف علنی در کانون و راس نظام اسلامی، پس از پیامبر اسلام(ص) مهم ترین عاملی است که می‌توان در هر دوره تاریخ به حقانیت مکتب تشیع به آن استناد کرد.

ایشان با اشاره به انحرافاتی که در دامنه حکومت‌های اسلامی و همچنین تفکرات عقیدتی مسلمان در طول تاریخ ایجاد شده است، اظهارداشتند: یکی از ثمرات نامبارک این انحرافات، فرقه‌های ضاله از جمله فرقه ضاله و منحرف وهابیت است که آمریکا و کشورهای استکباری با عَلَم کردن آنان علیه مسلمانان به خصوص شیعیان، نسل کشی شیعیان و حق طلبان را دنبال می‌کنند؛‌ وهابیون دشمنان اسلام هستند که با توهمات دروغین خود، خون شیعیان امیر المومنین(ع) را نیز حلال می‌دانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند:‌ دشمنان و جبهه استکبار از اسلامی حمایت می‌کند که از جهاد و امر به معروف و نهی از منکر و ولایت و جهاد تهی باشد؛ از این رو افرادی که خط مشی آنان را تایید و دنبال می‌کنند را روشفنکر و مخالفان خود را مرتجع و مخالف تدبر و عقل معرفی می‌کنند.

ایشان افزودند: امام خمینی(ره) اسلام را در زندگی مردم و جامعه وارد کردند؛‌ پس از انقلاب اسلامی، گام‌های بسیار بزرگی در راه استقلال و‌ آبادی و آزادی این کشور و جهان اسلام برداشته شده است، امروز ایران اسلامی به کانون قدرت اسلام تبدیل شده است که نه تنها خود، بلکه ملت‌های دیگر را نیز بیدار کرده است؛‌ مقام معظم رهبری، روز گذشته ایران را کانون و قلب تپنده ضد نظام سلطه در جهان معرفی کردند؛‌این حقیقت اصیل همواره باید مورد توجه قرار گیرد و آحاد مختلف مردم با تاسی از ولایت باید خود را برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) آماده کنند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم