۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) افتتاح گردید

مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) افتتاح گردید
مراسم افتتاحیه مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآنی صادقین(ع) شنبه شب در قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۷۷

به گزارش  خیمه مگ،در این مراسم آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حضرت آیت الله الهی، آیت الله غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و جمعی از علما و  اساتید حوزه حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد جواد الهی مدیر مجمع جهانی صادقین(ع)، حجت الاسلام کافی مدیر مدرسه علوم قرآنی صادقین(ع) ، آیت الله مقتدایی و آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخن پرداختند.

حجت الاسلام محمد مهدی کافی مدیر موسسه علوم قرآنی صادقین(ع) در این مراسم بیان کرد: مدرسه تخصصی تفسیر و علوم قرآن صادقین(ع) از ابتدای تحصیلی امسال شروع به کار کرد که با عنایات ویژه امام عصر(عج) تا کنون به خوبی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه این مدرسه از امسال با یک کلاس کار خود را آغاز کرده است گفت: با توجه به نیازسنجی‌ای که صورت گرفت قرار شد که این مدرسه تأسیس شود و افرادی که گزینش شده‌اند در سطح درس خارج یا در پایه 9 یا 10 هستند.

مدیر موسسه علوم قرآنی صادقین(ع) با اشاره به اینکه اساتید مجرب و با سابقه‌ای در این موسسه مشغول تدریس هستند گفت: برنامه مدرسه به این جهت که دانش‌پژوهان به کارهای اصولی و فقهی برسند بعدازظهرها قرار داده شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت قرآن و رشته‌های قرآنی و نیاز جامعه و تأکیدات مراجع و رهبری، چشم‌انداز نه چندان دوری در برگزاری سطح چهار و تأسیس شبکه مجازی برای برگزاری این دوره دیده می‌شود.

حجت الاسلام کافی به محدودیت‌ها و عدم امکانات در این مدرسه اشاره کرد و گفت: استقبال از این مدرسه بسیار خوب بود، ولی برای گسترش مدرسه نیازمند فضا و امکانات هستیم و امیدواریم که مسئولین حوزه به توسعه مدرسه کمک کنند.

شایان ذکر است مجمع جهانی صادقین (ع) در سال ۱۳۸۷، تحت اشراف  حضرت آیت الله الهی جهت تبلیغ و ترویج مکتب نورانی اسلام و احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت با اهداف ترویج فرهنگ قرآنی و معارف بی­بدیل کلام وحی در جامعه، خصوصاً ارتقاء سطح علمی طلاب در زمینه علوم قرآنی و معرفی و بیان عقاید ناب اسلامی و پاسخ به شبهات دینی، متناسب با نیاز اقشار مختلف جامعه تأسیس شد.

این موسسه در زمینه‌های پژوهش و نشر، فعالیت‌های علمی آموزشی و فعالیت در فضای مجازی و دیجیتال فعالیت می‌کند.

خاطرنشان می شود: حضرت آیت الله الهی از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی اراکی، حضرت امام (ره) و علامه طباطبایی است که از اساتید برجسته  فقه، اصول و تفسیر و علوم قرآن  می باشد و  شاگردان زیادی در حوزه علمیه تربیت کرده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم