۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

۸هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند

۸هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند
خزعلی با اشاره به در نظر گرفتن یک درصد از اعتبار دستگاه‌ها برای حوزه زنان و خانواده، گفت: در موضوع کسب و کار پایدار توانستیم هشت هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.
کد خبر: ۳۳۶۳

به گزارش خیمه مگ،انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده امروز در دومین کنگره ملی زنان تاثیرگذار که با حضور تعداد زیادی از فعالان حوزه زنان در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برای شناسایی بانوان که در صحنه‌های مختلف فعالیت داشته و با حفظ خانواده اقدامات تأثیرگذار داشته‌اند اقدامات لازم صورت گرفته و در سامانه بانوان تأثیرگذار ۸ کارگروه مشخص شده و افرادی که در سامانه ثبت نام می‌کنند در یکی از این کارگروه‌ها حیطه فعالیت خود را مشخص می‌کنند.

 

معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده افزود: با توجه به درخواست استان‌ها مهلت ثبت نام در سامانه زنان تأثیرگذار تا امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه تمدید شده و تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ زن تأثیر گذار از طریق سامانه معرفی شدند و ثبت نام کرده و مدارک را بارگذاری کردند.

 

وی ادامه داد: دو سال پیش ذکر کردیم که مسئله توانمندسازی زنان و آسیب زدایی آنها را در پیش گرفته ایم که خوشبختانه هر دو در این دولت به نتیجه رسید. در حال حاضر نیز مصوبه پیشگیری از طلاق و مصوبه کسب و کار پایدار محور، اجرایی شده است و در موضوع کسب و کار پایدار توانستیم هشت هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

 

وی اظهار کرد: ۱۲ کار جدید در این دولت برای زنان صورت گرفته است که یکی از مهمترین مسایل در این راستا، اختصاص اعتباری برای زنان و ارتقای ساختار بوده است. در سفرهای استانی برای زنان و خانواده اعتبارهای در نظر گرفته شده‌است.

 

خزعلی در ادامه تصریح کرد: بیمه ناباروری و بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی، بیمه زنان خانه دار و روستایی از دیگر برنامه های دولت در حوزه زنان است، ضمن اینکه دولت صادق الوعده، وعده های خود را اجرایی کرده و سایر وعده ها نیز با علم، دانش، تجربه و همکاری زنان تاثیرگذار به ثمر خواهد نشست.

معاون رئیس جمهور امور زنان و خانواده با اشاره به در نظر گرفتن یک درصد از اعتبار دستگاهها برای حوزه زنان و خانواده، ادامه‌داد: در این دولت یک درصدی که با وجود ادغام از نظر اعتبار می تواند سه برابر هم باشد را اجرایی کردیم.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امسال رویداد کلان خانواده و فرهنگ عامه در ۹ کارگروه مدنظر قرار گرفت، گفت: کنگره ملی زنان تاثیرگذار هم اجرایی شد که با استفاده از این دو مسئله می توانیم در حوزه زنان اقدامات موثری را انجام دهیم. امیدواریم با شناسایی زنان تاثیرگذار بتوانیم از توان و ظرفیت آنان استفاده کرده و فعالیت و اثر گذاری آنها را توسعه دهیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم