۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

روابط مستحکم ایران و پاکستان قابل گسست نمی باشد

روابط مستحکم ایران و پاکستان قابل گسست نمی باشد
مختار احمد با تاکید بر این که روابط مستحکم ایران و پاکستان قابل گسست نیست، تصریح کرد: اتفاقاتی در مناطق مرزی رخ داد و اعتقاد دارم دشمنان مشترک در حال توطئه هستند که ان شاء الله از این موقعیت به سلامت عبور خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۴۵۲

به گزارش خیمه مگ، مختار احمد امروز  در همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای علمی، فرهنگی ایران و پاکستان در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بیان کرد: باعث خوشحالی است که در جمع اساتید دانشگاه‌های ایران و قم حضور داریم؛ نهالی که در عرصه همکاری‌های علمی ایران و پاکستان کاشته شده در حال باروری و رشد است.

وی افزود: در طول این چند روز احساس نکردیم که در کشور دیگری هستیم، مثل آنکه در کشور و در مراکز علمی که متعلق به خودمان است و احساس بیگانگی نمی‌کنیم.

احمد ادامه داد: اساس و بنیاد روابط مستحکم ما چند چیز مشترک است، خدا، کتاب، دین و پیامبر واحد و این اساس آنقدر استحکام دارد که با حوادث قابل گسست نیست.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان گفت: علاوه بر اشتراکات دینی که میان ما پابرجاست، یکی از نکات مورد توجه دیگر برای ما موضوع همسایگی است، همانطور که در دین بر این مساله تاکید شده و حقوق خاصی برای همسایگی است که الحمدلله آن را رعایت می‌کنیم.

وی افزود: راهی که در خصوص فعالیت‌های مشترک علمی میان ایران و پاکستان باز شده‌است کمبودی بود که احساس می‌شد و ما باید برای همکاری‌های مشترک علمی از این راهی که باز شده است بهترین استفاده را بکنیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان ادامه داد: من و هیئت همراه در خصوص نتایج این سفر کاملا مطمئن هستیم، چون در مراکز علمی ایران به گرمی از ما استقبال شد و ما با بسیاری از مراکز علمی قراردادهای همکاری امضا کردیم.

احمد ادامه داد:‌ اتفاقاتی در مناطق مرزی رخ داد و اعتقاد دارم دشمنان مشترک در حال توطئه هستند که ان شاء الله از این موقعیت به سلامت عبور خواهیم کرد.

احمد ادامه داد: ما وظیفه داریم با همکاری هم و استفاده از توان اساتید و دانشمندان مسائل و مشکلات پیش‌روی ملت‌های خودمان را در عرصه آموزش و تکنولوژی حل کنیم و بتوانیم زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان گفت: همانطور که تاکید کردم، ما نقاط مشترک فراوانی داریم از دین اسلام، ریشه زبانی مشترک، ریشه تمدنی و سایر موارد که همه این نقاط مشترک برای ما افتخار است و باید بر اساس همین نقاط مشترک جوانان خود را پرورش داده و به سمت پیشرفت سوق دهیم.

وی بیان کرد: در دنیا اتفاقاتی برای مسلمان رخ می‌دهد مثل حوادث غزه، کشمیر و افغانستان، راه حل این مشکلات رسیدن به قدرت اقتصادی، علمی و تکنولوژی است تا جهان مجبور باشد بر اساس خواست ما حرکت کند.

احمد خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از برگزاری این همایش، از برادران ایرانی خودم خواهش می‌کنم به سوی همدیگر حرکت و در مسیر تعمیق روابط تلاش کنیم.

موسس دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز در این همایش بیان کرد: پاکستان کشور دوست و برادر ما نخستین جمهوری اسلامی درجهان است که افتخارات بزرگی دارد و برای ما مهمترین و کلیدی‌ترین همسایه است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب گفت: آنقدر رشته محبت و همکاری در بین ما محکم است که طوفان حوادث در طول تاریخ نتوانسته به آن کمترین آسیبی بزند.

وی افزود: بنابراین ما به حضور هیئت بلند پایه علمی و فرهنگی از کشور پاکستان در دانشگاه ادیان افتخار می‌کنیم و آرزوی ما افزایش سطح روابط به ۱۰۰ برابر میزان کنونی است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم