۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

آیت‌الله العظمی صافی به‌شدت مدافع حریم اهل‌بیت(ع) می بوده

آیت‌الله العظمی صافی به‌شدت مدافع حریم اهل‌بیت(ع) می بوده
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت آیت‌الله صافی به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان کرد: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند درجایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود به‌شدت ایستادگی می‌کردند.
کد خبر: ۳۴۷۱

به گزارش خیمه مگ،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، جمعه شب در مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد اظهار داشت: عمر آیت الله صافی همواره در راه دین و دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت خرج شد که البته بخشی از اجر و ثواب خود را در این دنیا با تشییع باشکوه در قم و کربلا از خداوند دریافت کرد.

وی در ادامه با بیان جایگاه و مقام بلند علما ابراز کرد: کلمه اوتوا العلم در چندین جای قرآن کریم بیان شده است و این نشانگر این است که در آنها نکات بسیاری نهفته است که داشتن بار ارزشی، از آن جمله آن است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه ۱۰۷سوره اسراء بیان داشت: مرحوم علامه ذیل این آیه می فرماید آیه عمومیت در علما دارد و تمام جسم علما در برابر خداوند خضوع و خشوع دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: مقام معظم رهبری در پیام خود تأکید کردند که آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجعی دلسوز بود و مراجع در پیام‌های خود بیان کردند که ایشان ساده‌زیست و زاهد و شجاعت بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز قیامت دانشمندان و عالمان در مقام دفاع از خداوند و توحید حق سخن گفتن دارند و مرحوم طبرسی در مجمع البیان منظور از اوتوا العلم را علما و فرهیختگان دانسته است.

سخنران مراسم با اشاره به شجاعت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: آیت الله صافی در عین شجاعت اما ادب در گفتار داشت و آنجایی که ضرورت بود بدون تعارف دیدگاه خود را بیان می کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار داشت: آیت الله صافی عالمی بصیر و آگاه به زمانه بود و عمر خود را در راه دفاع از ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استفاده کرد و از خصوصیات دیگر این مرجع بزرگوار مجالست دائمی با علم بود که از وی آثار گرانبهایی متعدد و نفیسی نیز به یادگار مانده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت‌الله صافی به‌شدت از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کردند، بیان کرد: در این زمینه حساس بودند و اگر احساس می‌کردند درجایی حقوق اهل‌بیت(ع) نادیده گرفته می‌شود به‌شدت ایستادگی می‌کردند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز توصیه می کنم کتاب با جوانان حضرت آیت الله صافی را مطالعه کنند؛ چراکه در این کتاب پاسخ های متقن و صمیمانه‌ای برای سوالات جوانان داشته اند که در این کتاب تدوین شده و به چاپ رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: موسسه تبلیغی دارالزهرا از یادگارهای ارزشمند آیت الله صافی گلپایگانی است که نشان از توجه او به امر مقدس تبلیغ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ر پایان ابراز کرد: علامه جعفری به توصیه آیت‌الله صافی گلپایگانی شرح بر نهج البلاغه را نوشت و در رفتار این عالم خدا تواضع و احترام به علما به وفور دیده می شود.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم