۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

انقلاب اسلامی و اهمیت آن را برای نسل جوان تبیین باید کنیم

انقلاب اسلامی و اهمیت آن را برای نسل جوان تبیین باید کنیم
حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، گفت: اکنون بهترین فرصت برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی و نشر این اهداف بین جوانان و نوجوانانی است که آن دوران را درک نکرده‌اند، باید به معنای واقعی کلمه و جهاد گونه، انقلاب اسلامی و اهمیت آن را به نسل جوان معرفی کنیم.
کد خبر: ۳۸۱۸

به گزارش خیمه مگ، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی روز گذشته در جمع کارکنان حوزه علمیه خواهران یزد ضمن گرامیداشت ماه رجب، اظهار داشت: اکنون بیش از نیمی از ماه رجب گذشته، خوشا به‌حال کسانی که از این ماه رحمت حداکثر استفاده را برده‌اند و امیدواریم خداوند متعال توفیق استفاده حداکثری از این ماه را به همه ما عنایت بفرماید.

وی افزود: در روزهای آینده دو رویداد مهم و سرنوشت ساز در پیش رو است، یکی راهپیمائی ۲۲ بهمن و دیگری انتخابات ۱۱ اسفند، دهه مبارکه فجر از ۱۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد روزهایی که در سال ۵۷ سرشار از تحولات بزرگ در این کشور بوده، از جمله حضور تاریخی امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن و استقبال بی‌نظیر مردم از ایشان و حوادث و رشادت‌های مردم ایران در این ۱۰ روز که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اضافه کرد: اکنون بهترین فرصت برای شناخت اهداف انقلاب اسلامی و نشر این اهداف بین جوانان و نوجوانانی است که آن دوران را درک نکرده‌اند، باید به معنای واقعی کلمه و جهاد گونه، انقلاب اسلامی و اهمیت آن را به نسل جوان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: نگاه دقیق و روایت صحیح از وضع کشور قبل از انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گواه این است که پیشرفت‌های زیاد و افتخار آمیزی در کشور داشته‌ایم که نشان از خودباوری و روحیه جهادی و معنوی و بالای مردم ایران دارد، امام خمینی (ره) نیز با شجاعت و اخلاص، با حضور و پشتیبانی مردم، عزت، استقلال، آزادی و مردم سالاری را در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ارمغان آورد و البته خداوند نیز یاری‌گر مردم ایران بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: آنچه مسلم است حضور مردم در صحنه‌های قبل از انقلاب و بعد از انقلاب بود که باعث شد دشمنان ایران اسلامی به اهداف خود نرسند و توطئه‌های آنها یکی پس دیگری خنثی شود و تا زمانی هم که حضور مردم در همه عرصه‌های انقلاب پر رنگ باشد، باز هم دشمنان ایران اسلامی، شکست خواهند خورد و از این جهت است که حضور مردم در راهپیمائی ۲۲ بهمن مهم است.

وی ابراز کرد: رویداد دیگر بسیار مهم بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که از اهمیت زیادی برخوردار است، دشمن سعی دارد با تبلیغات دروغین خود و مأیوس کردن مردم، از حضور حداکثری در انتخابات ایران جلوگیری کند و که از ماه‌ها قبل تبلیغات وسیعی در این زمینه شروع کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: انتخابات فرصت خوبی برای انتخاب کردن توسط خود مردم است تا بهترین افراد برای تصدّی این دو جایگاه مهم در کشور انتخاب شوند، چرا که هر دو انتخابات نقش به‌سزا و کلیدی در سرنوشت مردم و اقتدار این کشور دارد و لذا نباید به راحتی از این موضوع مهم گذشت، باید هم خودمان در این انتخابات شرکت نمائیم و هم با جهاد تبیین و روشن نمودن ابعاد این دو جایگاه و میزان اثر گذاری آن بر سرنوشت جامعه، مردم را به حضور پرشور در این آزمون الهی دعوت کنیم و بدانیم حضور در عرصه انتخابات یک وظیفه الهی، شرعی و ملی است.

وی یادآور شد: امیدواریم بار دیگر مردم با حضور حماسی و حداکثری خود، دشمنان و بدخواهان این کشور را ناامید و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب نمایند تا بار دیگر به اشتباه نیافتند و محاسبات غلط راجع به این کشور نداشته باشند.

در پایان این جلسه هر کدام از معاونین به مسائل روز مدارس استان پرداخته و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

انقلاب اسلامی و اهمیت آن را برای نسل جوان تبیین کنیم

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم