۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

توسل به امام حسین (ع) برکاتی دارد که باید خوانده شود

توسل به امام حسین (ع) برکاتی دارد که باید خوانده شود
کتاب «آثار و برکات توسل به امام حسین (ع)» مجموعه ای است از نمازها، ذکرها و اعمالی که به وسیله آنها می توان به وجود مقدس سیدالشهدا (ع) متوسل شد.
کد خبر: ۳۸۵۸

به گزارش خیمه مگ،کتاب «آثار و برکات توسل به امام حسین (ع)» مجموعه کاملی از نمازها، ذکرها و دعاهای توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) به انضمام کرامات در 213 صفحه توسط سید عباس اسلامی تهیه و تدوین شده است.

 

این کتاب مجموعه ای است از نمازها، ذکرها و اعمالی که به وسیله آنها می توان به وجود مقدس سیدالشهدا (ع) متوسل گردید اما کدام صاحب بصیرت است که نداند که توسل به مقام شامخ آن جناب نیاز به مقدماتی دارد از جمله توبه و طلب آمرزش از خدا که شخص حاجتمند نخست باید از گناهانی که در گذشته مرتکب گردیده، توبه کند که امام باقر (ع) فرمودند «التائب من الذنب کمن لا ذنب له» که البته حصول توبه واقعی نیز نیازمند انجام مقدمات و اموری است که در کتاب هایی که در این زمینه نگاشته شده به طور مفصل بیان شده و نیز پاک سازی درون و خودسازی؛ که آن کس که دست توسل به سوی امامان دراز می کند و برآورده شدن حاجاتش را از آنان طلب می نماید، باید باطن خویش را از آلودگی های معاصی پاک سازد.

 

شخص حاجتمند هنگام توسل به امام حسین (ع) باید متوجه مقام بالای حضرت سیدالشهدا باشد و در حالی که عارف به حق آن است، رو به سوی او نماید و متوجه این مقصد باشد که پیامبر خدا و امامان معصوم همگی سفینه نجات هستند و لکن کشتی حسین (ع) در اقیانوس های بیکران و در آسمان های غیب سریع تر حرکت می کند.

 

توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) به جز برآورده شدن حاجات دنیایی و اخروی آثار و برکات دیگری نیز دارد که در این کتاب به بخشی از آنها نیز اشاره شده است. بار خدایا قسم می دهیم تو را به حق الحسین و اخیه و جده و ابیه و امه و بنیه و شیعته و موالیه که بزرگترین حاجت ما که همانا فرج مولا و سرورمان حضرت صاحب الزمان (عج) می باشد، برآورده سازی و فیض درک زمان سراسر نور و سرور آن حضرت را نصیب ما بفرمایی.

کتاب «آثار و برکات توسل به امام حسین (ع)» در 8 فصل تالیف شده است. نمازها و ذکرهای توسل به امام حسین (ع)، آثار و برکات توسل به حضرت سیدالشهدا (ع) عناوین فصل های یک و دو این کتاب را تشکیل می دهند. فصل سوم با عنوان آثار و برکات عزاداری و روضه حضرت امام حسین (ع) به مولفه هایی نظیر توجه بزرگان به مساله عزاداری بر امام حسین (ع)، عنایت امام حسین (ع) به مجالس عزاداری می پردازد.

فصل چهارم کتاب مذکور، آثار و برکات گریه بر حضرت امام حسین (ع) را تبیین می کند و در فصل پنجم به آثار و برکات زیارت عاشورا در قالب کیفیت ختم زیارت عاشورا، اهتمام و توجه بزرگان به زیارت عاشورا، برکات و کرامات زیارت عاشورا، توجه امام زمان (عج) به زیارت عاشورا، آثار و برکات زیارت عاشورا بعد از مرگ می پردازد.

 

فصل ششم کتاب «آثار و برکات توسل به امام حسین (ع)»، برکات تربت امام حسین (ع) را تبیین کرده و در این فصل، با فضیلت و خواص تربت امام حسین (ع)، کیفیت استفاده از تربت امام حسین (ع)، شفا یافتگان با تربت امام حسین (ع) و حرمت تربت پاک امام حسین (ع) آشنا می شوید.

 

برکات زیارت امام حسین (ع) در فصل هفتم این کتاب برای مخاطب تبیین شده است و به موضوعات محوری از جمله فواید و برکات زیارت امام حسین (ع) در روایات، کرامات امام حسین (ع) به زائران کربلا می پردازد. فصل هشتم و فصل پایانی کتاب با عنوان دستگیری امام حسین (ع) در عالم برزخ مطالبی از برکات امام حسین (ع) را تبیین می کند.

کتاب آثار و برکات توسل به امام حسین (ع) توسط انتشارات بوستان قرآن به چاپ رسیده است. مولف آن سید عباس اسلامی و مصحح و ویراستار نیز اعظم قاسمی بوده است.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم