۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰

یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باید باشیم

یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باید باشیم
رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان اظهار داشت: امروز 75 کشور اسلامی در دنیاست که می‌توانند به خوبی در کنار مردم فلسطین باشند، در این همایش باید خواستار یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باشیم و تأکید کنیم که همه کشورهای مخالف عادی سازی روابط باید با هم وحدت داشته باشند.
کد خبر: ۳۸۷۸

به گزارش خیمه مگ، شیخ علی قره داغی، رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در پیامی به همایش بین المللی" طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری" که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان اظهار داشت:رژیم صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی در پی پایان دادن به مسئله فلسطین هستند. وی ادامه داد: طوفان الاقصی نشان داد که تحقق خواسته و هدف آنها دور است و تا زمانی که جهاد است و کسانی هستند که شهادت را به زندگی دنیایی ترجیح می‌دهند،راه مقاومت هرگز متوقف نمی‌شود.

 

شیخ قره‌داغی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مجاهدان در راه خدا در قدس بوده و قهرمانان مقاومت در داخل و خارج فلسطین هستند و از آن دفاع می‌کنند، هدف استکبار محقق نخواهد شد و وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفین علیه مستکبرین محقق خواهد شد و این سرزمین از آن بندگان صالح و مستضعف می‌شود. وی تصریح کرد: بنا به گفته خداوند، بنی اسرائیل دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و هر دوبار هم از آن موفق بیرون نیامده است؛ لذا خداوند متعال تأکید کرده که پیروزی از آن مجاهدینی است که مقاومت می‌کنند.

 

رژیم صهیونیستی علی‌رغم حمایت‌های همه جانبه استکبار و غرب، از بین رفتنی است. وی با بیان اینکه خداوند فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست و حامی امت اسلام است، تأکید کرد:همه ما علما باید از مقاومت مشروع فلسطین و همه مقاومتهایی که در دنیا در حمایت از فلسطین شکل گرفته است، حمایت کنیم. مقاومت فلسطین شرعی است و اگر دست از حمایت آن برداریم، مورد عقاب و مجازات خداوند قرار خواهیم گرفت.پس باید با تمام وجود در کنار مردم غزه باشیم و در برابر سیاستهای ظالمانه دشمن بایستیم؛ چرا که این سیاستها مسلما ضد قوانین بین المللی است.

 

رئیس اتحادیه‌ جهانی علمای مسلمان در ادامه تصریح کرد:از آفریقای جنوبی که خواستار محاکمه واقعی جنایتکاران رژیم صهیونیستی شد، قدردانی می کنیم. ما باید کاملا پشتیبان و حامی مقاومت باشیم. شیخ قره داغی گفت: امروز 75 کشور اسلامی در دنیاست که می‌توانند به خوبی در کنار مردم فلسطین باشند، در این همایش باید خواستار یک ائتلاف اسلامی و انسانی در حمایت از مردم غزه باشیم و تأکید کنیم که همه کشورهای مخالف عادی سازی روابط باید با هم وحدت داشته باشند.

 

شیخ خالد الملا: طوفان الاقصی هیمنه ارتش اسرائیل را در هم شکست/یمنی‌ها افتخاری برای جهان اسلام هستند

 

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق تصریح کرد:در جنگ غزه قدرتمند بودن ارتش اسرائیل و هیمنه آن در هم شکست و به فضل تلاشهای مقاومت، سرزمین فلسطین برای صهیونیست ها ناامن شد.

 

شیخ خالد الملا رئیس با طرح سؤالی گفت: رابطه ما مسلمانان با غزه چیست؟ فلسطین سرزمینی که درباره آن صحبت می‌کنیم جایگاه خاصی دارد؛ خداوند آن را مبارک گردانید، حضرت ابراهیم به آن سرزمین مهاجرت کرد، معراج پیامبر(ص) از آنجاست و از گذشته تا کنون پناهگاه مسلمانان بوده است و هرکسی در مسجد الاقصی نماز بخواند، از گناه پاک می‌شود.

 

وی ادامه داد: در زمان معاصر امام راحل مسأله فلسطین را زنده کرد. پس نباید در قبال آن بی‌طرف بود و باید در کنار آن باشیم. شیخ خالد الملا تصریح کرد: از ایستادگی و مقاومت و عزم و اراده مردم فلسطین قدردانی می‌کنیم.از کودکان غزه صحبت می‌کنیم؛ از ایستادگی و مقاومت آنان در سخت ترین شرایط و ضرباتی که به دشمنان وارد کردند.

 

وی اضافه کرد: از مقاومت مردم عراق، سوریه و یمن و ...در حمایت از مردم غزه قدردانی می‌کنیم؛ یمنی‌ها افتخاری برای جهان اسلام هستند. رئیس جماعت اهل سنت عراق تصریح کرد: در جنگ غزه قدرتمند بودن ارتش اسرائیل و هیمنه آن در هم شکست و به فضل تلاشهای مقاومت سرزمین فلسطین برای صهیونیستها نا امن شد و اگر مسلمانان با هم متحد بودند حتما رژیم صهیونیستی به طور کامل شکست خورده بود.

 

وی ادامه داد: امروز دروغ غربی‌ها که مدعی دموکراسی هستند رو شد؛ تظاهرات‌های متعددی که در حمایت از مردم‌غزه برپا شد، گواه این مدعاست. شیخ خالد الملا گفت: سه روز قبل از طوفان الاقصی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم؛ ایشان با بصیرت و آینده‌نگری به علما گفتند، رژیم صهیونیستی حتما شکست خواهد خورد و قیام فلسطینی‌ها امروز بیشتر از هر زمان دیگری زنده است و پس از سه روز دیدیم فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی چه کردند. وی تاکید کرد: ما باید همواره برای رویارویی با رژیم صهیونیستی آماده باشیم.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم