۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

با پیروزی انقلاب اسلامی، حج به معنای واقعی خودش رسید

با پیروزی انقلاب اسلامی، حج به معنای واقعی خودش رسید
حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: وحدت، انسجام، انسان سازی، استکباری ستیزی از مهمترین معانی و دست آوردهای حج ابراهیمی است که با پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد.
کد خبر: ۴۵۱۹

به گزارش خیمه مگ، معظم له، امروز  در دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی ایران اظهارداشتند: این حادثه بزرگ در بازشناسی اسلام هم تأثیر فراوانی دارد.

ایشان افزودند: کاری که مربوط به دین باشد هیچ‌‌گاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد زیرا فراتر از تاریخ حرکت می‌کند و به مقطع خاصی تعلق ندارد؛ انقلاب اسلامی ایران به دلیل مبنای مکتبی و اسلامی بودن در تاریخ جاودانه شده است.

این مرجع معظم تقلید با اشاره به جلد 21 صحیفه حضرت امام خمینی(ره) تصریح کردند: با ظهور انقلاب اسلامی وظایف و رسالت همگان, مشخص و تبیین شد و هر فرد دریافت که باید برای قوت و قدرت این نظام مقدس اسلامی چه کارهایی را باید انجام دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تمام قله‌های افتخار را در می‌نوردید، گفتند: صدور انقلاب اسلامی به کشورهای مظلوم و مستضعف جهان, چیزی نیست که دشمنان بتوانند جلوی آن را بگیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به این که امروز دشمنان درصدد تفرقه افکنی میان مسلمانان می باشند، تصریح کردند: تفرقه افکنی و تخریب مذاهب اسلامی حرکت برنامه ریزی شده است که از سوی استکبار و استبداد در حال مدیریت و اجرا است.

ایشان اظهارداشتند: حج، بهترین فرصت برای برقراری و گسترش ارتباط میان جوامع اسلامی است.

معظم له با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساله حج در ایران، حرکتی بی روح بود، خاطرنشان کردند: امروز دیپلماسی حج و تعامل با ملت های اسلامی می تواند نقش بسزایی در اتحاد و انسجام مسلمانان در جهان اسلام ایفا کند.

ایشان ‌داشتن قدرت جهادی را از اصول عزت‌مندی جوامع دانست و گفتند:‌ نبود روحیه جهادی،‌ اختلافات فراوان و‌ وابستگی به استکبار از مسایلی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران‌ از بین رفته و ملت ایران را به عزت و سربلندی رساند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، مرزها را در نوردیده و به سراسر جهان نفوذ خواهد کرد،‌ تصریح کردند:‌ ما باید تلاش کنیم که علاوه بر حفظ این انقلاب، آن را به عنوان پاسخی به تمامی نیازهای بشریت، به جهانیان عرضه کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انقلاب ما مکتبی، دینی و اسلامی است،‌ افزودند:‌ از جمله ارزش‌های اسلامی،‌ عزت بخشیدن به مسلمانان و ارزش‌های اسلامی بود؛ ‌بر اساس این آموزه، همه مسلمانان در سراسر جهان باید این دین الهی و جهانی را عزت بخشند.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در ابتدای دیدار گزارشی از فعالیت های بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ارائه کرد.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم