۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

امیر حماسه‌ها در دفاع مقدس چه کسی بود؟

امیر حماسه‌ها در دفاع مقدس چه کسی بود؟
«امیر حماسه‌ها» با بازخوانی نقش مقام معظم رهبری در حماسه دفاع مقدس و ذکر خاطرات، سخنان و نقش مقام معظم رهبری در هشت‌سال دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۵۳۷۱

به گزارش خیمه مگ،کتاب «امیر حماسه‌ها» با تکیه بر خاطرات مقام معظم رهبری نگاشته شده است که بیانگر حضور مؤثر و کارساز معظم‌له در اداره جنگ است.

شرکت در جنگ‌های چریکی و نامنظم، حضور در عملیات‌های بزرگ و نقش فعال در طراحی آن تبیین ابعاد سیاسی جنگ تحمیلی و رساندن پیام این حماسه مقدس از راه سخنرانی در مجامع بین‌المللی، تقویت مشارکت فعال مردم در جنگ از راه ایراد خطبه در نماز جمعه، سخنرانی و...، نمونه‌ایی از نقش رهبر معظم ‌انقلاب در جبهه جهاد و سنگر حق علیه باطل می‌باشد.

برخی از عناوین ارائه‌شده در کتاب، شامل: «مساعدت‌های رهبری به سپاه»، «مقاومت مردمی»، «امدادهای غیبی»، «بنی‌صدر، ضعف‌ها و خیانت‌ها»، «نخستین حضور»، «جنگ‌های نامنظم»، «با شهید چمران»، «محاصره پاوه چگونه شکسته شد؟»، «آبادان»، «عملیات ثامن‌الأئمه و پیامدهای آن»، «حصر آبادان چگونه شکسته شد؟» می‌باشد.

در قسمتی از این نوشتار به نقل از مقام معظم رهبری آمده است: با مرحوم چمران به اهواز رفتیم بعد از ورود به پادگان لشکر 92 محافظین را مرخص کردم و قرار بر این شد که از همان شب اول برای شکار تانک و کارهای چریکی وارد عمل شویم، لذا برای عملیات لباس «سربازی» آوردند، من به مرحوم چمران گفتم: چطور است من هم لباس سربازی بپوشم، قبول کرد، گفتم: پس یک دست لباس هم به من بدهید. لباس سربازی را که پوشیدم خیلی گشاد بود! بنده حالا هم لاغرم، اما آن وقت لاغرتر بودم.

در قسمتی دیگر از این کتاب در موضوع شهادت می‌خوانیم: در واحدی که ما آنجا مستقر بودیم بچه‌هایی بودند که شهادت‌طلبی در کارهایشان آشکار بود و انسان می دانست که گویا اینها شهیدند. شبی که قرار بود فردایش به سوسنگرد حمله کنیم من و شهید چمران در حال صحبت کردن درباره برنامه فردا بودیم. جوانی به نام اکبر که خیلی مؤدب، باهوش، قوی و شجاع و محافظ شهید چمران بود، در اتاق ایستاده بود، وقتی که نگاهی به هیکل این جوان کردم، دیدم مثل این‌که او را در حال شهادت می‌بینم. اصلاً نور شهادت را گویا در همه وجنات او دیدم. خیلی از او خوشم آمد. گفتم: اکبر جان، پهلوی ما بنشین، گفت: در خدمتتان هستم و نشست. در عملیات فردا، جلوتر از واحدهای دیگر با شهید چمران بود که شهید چمران مجروح شد و اکبر شهید شد.

«سوسنگرد»، «ترکیب شورای عالی دفاع»، «تبیین دفاع مقدس در سازمان ملل»، «سال آخر جنگ» «سادگی» و «قاطعیت» از دیگر عناوین کتاب را تشکیل داده است.

رهبر معظم انقلاب در بیان سربلندی ملت ایران در آزمون الهی به رشادت جوان رزمنده‌ در خرمشهر اشاره کرده است و می‌نویسد: بعضی‌ها در جنگ، امتحان خوبی پس داده اند، مثل آن جوانی که در جبهه خونین‌شهر و آبادان، سنگر دشمن را فتح می‌کند، تانک‌های دشمن را به غنیمت می‌گیرد، یازده یا سیزده نفر از دشمنان را اسیر می‌کند. اسیرها را به طرف نیروهای خودی می‌فرستد، بعد می‌گوید، می‌خواهم در این سنگر و در این محل فداکاری، نماز صبح را بخوانم و در حین خواندن نماز صبح شهید می شود و به بهشت می‌رود.

در این کتاب مجموعاً بیش از پنجاه خاطره و تبیین نقش مقام معظم رهبری در هشت‌سال دفاع مقدس آمده است.

کتاب «امیر حماسه‌ها» به قلم علی مولوی‌نیا» با شمارگان 3 هزار نسخه در 136 صفحه و با قیمت دوهزاروپانصد تومان، از سوی انتشارات یاقوت به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان جهت اطلاع از نحوه توزیع کتاب به نشانی: قم، خیابان انقلاب، چهارراه سجادیه، جنب بانک سپه، انتشارات یاقوت مراجعه و یا با تلفن 7741368-0251 تماس بگیرند.

خواندنی ها
مطالب بیشتر
توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

زارعی در «نشان ارادت»:

توهین کنندگان به قرآن را با عشق متوجه اشتباهشان کنیم

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

روایت حجت‌الاسلام قنبری‌راد از کتابی که آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی نوشت

خطبهٔ فدکیه محور وحدت

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

در معرفی و تبلیغ دین کجا اشتباه کرده‌ایم؟

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

در گفتگو با بانو مجتهده زهره صفاتی و دکتر مریم معین‌الاسلام عنوان شد

از روایت تک ‌بُعدی سیرهٔ فاطمی بپرهیزیم

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم

چند روایت خواندنی از زنان تازه‌مسلمانی که به حضرت‌ زهرا(س) و حجاب فاطمی‌ ارادت دارند

خدا می‌خواست دختران فاطمه باشیم